Cítíte neustálou únavu? Naučte se brát energii ze spánku efektivně

Loading...

Přestože chodíte na kutě každý den, když zapadne slunce a vstáváte dlouho poté, co vychází, je možné, že pociťujete silnou únavu. Žijeme v době, kdy zaměstnání a různé úkony nedovolují si zdřímnout vždy, když tělo pociťuje vyčerpání, a proto nám pak vrací stejnou mincí. Naučte se spát v kratším čase a efektivně nabírat síly do dalšího dne a nových úkolů.

Několik fází, kterými ve spánku procházíme

Spánek může působit navenek jako obyčejný proces. Ve skutečnosti jde však o velice složité dění. Na začátku přichází klidná fáze, kdy se jen připravujete na opravdový spánek. Tento krok lze nazývat také jako „usínání“. Pokud se tělo cítí připravené, není ve velkém stresu a je přiměřeně unavené, upadne do tzv. „lehkého spánku“.  Lehký spánek je procesem, který nepřidává energii fyzické ani psychické stránce těla. V tomto stavu už jsou oči zavřené, pomalu se zastavují všechny nadbytečné procesy a přichází tzv. „hluboký spánek“. Jeho počáteční fáze uvolňuje celé tělo a pomáhá v procesu regenerace, naopak „REM fáze“ způsobuje tvorbu snů a ukládá všechny smyslové vjemy, které jste za období posbírali.

Jak dlouho spát, aby tělo bylo spokojené?

Ačkoli se zdravé délce spánku věnoval už nespočet studií, v návaznosti na předchozí zmíněné cykly vznikla teorie, že kratší spánek může být mnohem účinnější. Střídání všech cyklů proběhne v průměrné délce hodiny a půl. Poté na sebe znovu a znovu navazují s tím rozdílem, že fáze „hlubokého spánku“ a „REM spánku“ se významně prodlužuje. Probuzení jedince z tak intenzivního spánku má za následek rozmrzelost, podrážděnost a další negativní emoce.

Na základě takového výzkumu se část vědců shoduje na tom, že člověk není uzpůsoben ke spánku po celou noc. Zastávají názor, že spánek je mnohem efektivnější, pokud je prováděn v intervalech přibližně vždy na maximálně čtyři hodiny.

Foto: Pixabay

Mohlo by se vám líbit

Loading...