Cvičení jako prevence rakoviny. Jakým typům nádorů pomůže zabránit

Loading...

Napadlo by vás někdy, že může cvičení fungovat jako prevence rakoviny? Asi si říkáte, že je to nesmysl. Jak by se mohl člověk obyčejným cvičením bránit tomu zákeřnému onemocnění?! Možná vás to překvapí, ale podle American Cancer Society to možné je a proti některým druhým rakoviny může cvičení skutečně fungovat jako prevence.

Prevence rakoviny v podobě cvičení

Podle odborníků je právě pravidelné cvičení jeden z nejúčinnějších způsobů, jak se tomuto ošklivému onemocnění, které je rozšířené po celém světě a straší muže i ženy všech věkovým kategorií bez rozdílu úplně stejně, efektivně bránit.

Pokud totiž cvičíte pravidelně, podporujete tak své duševní rozpoložení, zároveň dochází k výraznému zlepšení krevního tlaku a co je nejdůležitější – s pomocí cvičení dokonce lze zastavit nástup a propuknutí některých chorob. I rakoviny!

Proti jakým druhům rakoviny se lze bránit cvičením?

Věřte tomu nebo ne, ale proti některým druhům rakoviny se opravdu lze bránit tak, že budete aktivně a pravidelně cvičit. O jaké typy rakoviny jde?

1. RAKOVINA PROSTATY

Studie prokázaly, že u mužů, kteří pravidelně cvičili a byli v aktivním pohybu, bylo daleko nižší riziko vzniku pokročilého karcinomu prostaty nežli i mužů, kteří nesportovali a byli celkově neaktivní.

2. RAKOVINA PRSU

Snížit riziko rakoviny prsu o 1/4 mohou ženy, které budou 5x do týdne po dobu alespoň 20 minut intenzivně cvičit, přičemž je úplně jedno, co si pro své cvičení vyberou.

3. RAKOVINA ŽALUDKU

Do třetice všeho dobrého lze s pomocí cvičení snížit riziko vzniku rakoviny žaludku. Podle studie, která byla zveřejněna v časopise Cancer Epidemiology, mají lidé, kteří se aktivně věnují nějakému pohybu, o 50 % menší riziko, že u nich rakovina žaludku propukne. A to není zrovna málo.

4. RAKOVINA VAJEČNÍKŮ

Rakovina vaječníků se logicky týká jen žen, proto by měly zpozornět a vědět, že vyšší fyzická aktivita pozitivně působí jako prevence rakoviny. Za tímto tvrzením stojí vědci, kteří toho prohlášení vydali v časopise Cancer Causes & Control. Doporučují především takové aktivity, u kterých se zvýší tepová frekvence a ženy se zapotí.

Foto: Pixabay

Mohlo by vás zajímat

Loading...

Autor: Anna Štěpánková

Maminka se zájmem o zdravý životní styl. Miluje dlouhé procházky přírodou zakončené posezením v dobré restauraci.

Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na