Jakou zeleninu a ovoce byste nikdy neměli loupat?

Některé druhy ovoce a zeleniny jsme zvyklí automaticky loupat. Mnohdy tak činíme naprosto bez rozmýšlení. Odborníci ale upozorňuji na to, že jsou jisté druhy ovoce a zeleniny, které bychom ve svém vlastním zájmu loupat neměli.

Loupat nebo neloupat?

Možná vám teď vrtá hlavou otázka, proč vás nabádáme k tomu, abyste ovoce či zeleninu vůbec neloupali. Vždyť zbavovat například takové brambory slupek je pro nás naprostou samozřejmostí.

Měli byste vědět, že slupky určitých plodů v sobě obsahují to nejlepší, co z daného ovoce či zeleniny můžete získat. Pokud je zbavíte slupky, vědomě se tak připravíte o důležité nutriční prvky.

Škrabku pryč!

Jaké ovoce a zeleninu byste od této chvíli již neměli loupat, pokud se nechcete připravit o důležité látky, které v sobě svrchní obaly obsahují?

Jablka

Zatímco někdo se do jablka s chutí zakousne i s jeho slupkou, pro jiného je naprostá samozřejmost, že jablko ze slupky nejdříve svlékne. Pakliže i vy v případě, kdy dostanete chuť na jablko, automaticky sáhnete po škrabce, od teď už to nedělejte.

Jablko v sobě obsahuje více jak 30 minerálních látek, mezi kterými najdete například železo, fosfor nebo hořčík, přičemž podstatnou dávku těchto látek obsahuje právě slupka.

Brambory

Jste toho názoru, že loupání brambor je noční můra? Pro většinu lidi jsou brambory naprosto obyčejnou potravinou, o které si myslí, že jsou sice variabilní přílohou, ale jinak nám nemají co nabídnout.

Pravda je přitom taková, že brambory v sobě obsahují velké množství vlákniny, železa, hořčíku, zinku a fosforu, zároveň v nich najdete i vitamín C, A nebo K. Při vaření je proto neloupete, ale vařte je společně se slupkou, ať se nepřipravíte o cenné živiny.

Mrkev

O mrkvi se často říká, že je dobrá na oči. Mimo jiné má ale pozitivní vliv i na leukemické buňky, které pomáhá zničit, zároveň posiluje paměť a eliminuje nahromaděné toxiny nacházející se v našem organismu.

Někteří odborníci jsou toho názoru, že slupka mrkve v sobě obsahuje fotochemikálie, jež mají schopnost snižovat riziko vzniku rakoviny i kardiovaskulárních chorob.

Mohlo by vás zajímat

Loading...

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.

2
Komentujte

avatar
1 Komentářová vlákna
1 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
2 Autoři komentářů
LubomírPavel Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
Upozornit na
Pavel
Host
Pavel

Brambory neloupejte, vařte se slupkou a tu pak sloupněte před konzumací. Odpověď na ošemetnou otázku – loupat nebo neloupat ?

Lubomír
Host
Lubomír

A co solanin, prý ho je nejvíce pod slupkou i když není brambora zelená a nemá klíčky 🤔