Méně soli, více spánku a pohybu. Tak bude vaše srdce zdravější

Loading...

Onemocnění srdce již dávno není problémem pouze starších lidí. Kardiovaskulární onemocnění dokážou potrápit kohokoli bez ohledu na jeho věk – mladých lidí s onemocněním srdce každoročně přibývá. Nepříjemnou skutečností zůstává, že právě kardiovaskulární onemocnění patří k nejčastějším příčinám úmrtí. A právě proto je potřeba zpozornět!

Onemocnění srdce si nevybírá

Onemocnění srdce bohužel patří mezi choroby, které si nevybírají. Útočí stejně tak na muže, jako na ženy, přičemž ženy umírají na kardiovaskulární onemocnění 2x tak častěji, nežli na rakovinu. Onemocnění srdce se dá přitom poměrně snadno předejít a výrazně tak snížit riziko jeho vzniku. Jak? Dodržováním zásad zdravého životního stylu!

Někdy stačí opravdu málo

Možná vás to překvapí, ale někdy stačí opravdu málo k tomu, abyste výrazně snížili riziko vzniku kardiovaskulárního onemocnění. Chce to jen dodržovat pár zásad a občas vybočit ze své komfortní zóny, udělat něco jinak, případně to neudělat vůbec. Naučit se dodržovat užitečné triky přece stojí za to, že vaše srdce bude zdravé, silné, vitální a odolnější vůči nemocem, nemyslíte?

  1. Dopřejte si dostatek spánkuSpánek neodmyslitelně patří do našeho života. Šidit bychom jej rozhodně neměli, byli bychom jen sami proti sobě! Pokud si nedopřejete dostatek spánku, začnou se do vašeho těla vyplavovat chemikálie, které mohou způsobit vznik zánětů. Proto spěte tolik, kolik si vaše tělo žádá – děláte to pro sebe!
  2. Sůl není nad zdravíV pohádce se říká, že sůl je nad zlato. To je možná pravda, rozhodně ale není nad naše zdraví. Věděli jste, že vysoký obsah soli v těle způsobuje vysoký krevní tlak? Za doporučené množství se doporučuje cca 5 g soli denně, většina lidí jí ale konzumuje daleko více. A to je samozřejmě špatně. Je-li pro vás zdraví vašeho srdce důležité, snažte se solit méně.
  3. Pohyb jako součást životaChcete-li být zdraví, musíte se hýbat. Pokud většinu času trávíte doma před televizí usazení do křesla nebo do pohovky, pak svému zdraví příliš neprospíváte. Nikdo po vás nechce, abyste se ze dne na den stali vrcholovými sportovci. Bohatě postačí, když do svého života zařadíte pravidelný pohyb alespoň půl hodiny každý den – jděte se třeba projít, i tak málo stačí!
  4. Zaměřte se na svůj jídelníčekPro lepší zdraví srdce hodně pomáhá i zdravý jídelníček. Jestli vám můžeme něco doporučit, vyměňte klasické bílé pečivo, které není příliš zdravé, za celozrnné. Současný výběr je více než pestrý, kromě pečiva se můžete zaměřit i na celozrnné těstoviny, nemusíte se bát zařadit do jídelníčku ovesné vločky.

Foto: Freepik

Mohlo by se vám líbit

Loading...

Autor: Anna Štěpánková

Maminka se zájmem o zdravý životní styl. Miluje dlouhé procházky přírodou zakončené posezením v dobré restauraci.