Nejhorší možné snídaně, které vám podlomí zdraví. Mohou zkazit den, ale i zkrátit život

Zdravá snídaně zahrnuje vlákninu, bílkoviny a zdravý tuk, dodá energii a zasytí. Nezdravá snídaně může způsobit malátnost, přibírání na váze a chronické nemoci.

Snídaňové cereálie

Snídaňové cereálie jsou i přes zdravotní tvrzení na obalu plné vysoce zpracovaných obilovin a obsahují jen málo celých zrn. Živiny jsou uměle přidávány fortifikací. Snídaňové cereálie obsahují většinou rafinovaná, tedy ne celá zrna a cukr ve velkém množství, více než sušenky a dezerty. I granola má moc cukru, málo živin i vlákniny.

Palačinky a vafle

Palačinky i vafle obsahují rafinovanou pšeničnou mouku, přispívající k inzulínové rezistenci a obezitě, vejce, cukr a mléko. Palačinkový sirup obsahuje kukuřičný sirup se spoustou fruktózy způsobující záněty, které vedou k inzulínové rezistenci a cukrovce typu 2. I javorový sirup má vysoký obsah cukru a prázdné kalorie.

Foto: Shutterstock

Toast s margarínem

Většina margarínů obsahuje vysoce zánětlivé trans-tuky s přidáním vodíku do rostlinných olejů, aby vypadaly jako nasycené tuky, které jsou pevné při pokojové teplotě. Toast obsahuje rafinovanou mouku, málo živin a vlákniny. Mnoho bílých sacharidů zvýší hladinu cukru v krvi, máte brzy hlad, pak více jíte a přibíráte na váze.

Muffiny

Muffiny jsou malé koláče v přestrojení z rafinované mouky, rostlinných olejů, vajec a cukru. Jedinou zdravou ingrediencí jsou vejce. Navíc typický balený muffin překračuje standardní velikost porce USDA o 333 %. Jsou nezdravé jako koblihy, přelité cukrem, naplněné čokoládou i sušeným ovocem, což zvyšuje obsah kalorií.

Ovocná šťáva

Ovocný džus obsahuje velmi málo šťávy a je slazen cukrem či kukuřičným sirupem s vysokým obsahem fruktózy. Většinou jde o koncentráty. Zvyšuje riziko obezity, metabolického syndromu, cukrovky typu 2 a dalších nemocí. I 100% ovocná šťáva obsahuje hodně cukru. Hladina cukru stoupá a její pokles způsobí únavu, třes a hlad.

Slazený odtučněný jogurt

Dejte si raději plnotučný řecký jogurtu s čerstvým bobulovým ovocem. Slazený odtučnění jogurt má jen spoustu cukru a kalorií. Ty s příchutí obsahuje více cukru než srovnatelná porce zmrzliny. Tuk pomáhá udržovat vaši sytost, protože trávení trvá déle než sacharidy a také spouští uvolňování hormonu plnosti cholecystokininu.  

Foto: Shutterstock

Zpracovaná bezlepková snídaně

I když je vhodné vyhnout se lepku, konzumace zpracovaných bezlepkových potravin může způsobit problémy. Kombinace mouky z rýže, brambor a tapioky nahradí pšeničnou mouku v bezlepkovém pečivu. Ty mají ale vysoký glykemický index, rychle zvyšují hladinu cukru v krvi, vedou k hladu, cukrovce i tloustnutí.

Foto: Shutterstock, Zdroje: Eatthis, Healthline, 1to1fitness

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments