Největší mýty o plavání? Vede ten o zdravých zádech

Jaké jsou nejčastější mýty o plavání? Skutečně není pravda, že prospívá našemu zdraví? Plavání je bezesporu jedním z nejoblíbenějších sportů, který neleze do peněz, není náročný na čas a neomezuje nás ani věkem, ani váhou nebo třeba pohlavím. Mnoho lidí se k plavání upíná s představou, že pro své tělo a zdraví dělají jen to nejlepší. Jenže pozor – není všechno zlato co se třpytí!

Znáte nejčastější mýty o plavání? A věříte jim taky?

Snad úplně o všem kolují po světě nějaké mýty a povídačky, takže se není čemu divit, že nejrůznějším nepravdám neuniklo ani plavání. O tom se často říká, že je pro zdraví jedině přínosem, takže by jen málokoho napadlo, že to či ono nemusí být tak úplně pravda.

Možná jste plavání podlehli i vy a je jedno, jestli se mu věnujete jen rekreačně, nebo jestli jste této fyzické aktivitě zasvětili podstatnou část svého života. Ať už je to tak či onak, podívejte se společně s námi na nejčastější mýty o plavání, které vám možná v mnohém otevřou oči.

Mýtus číslo jedna: nekoukej se pod vodou, není to zdravé!

Možná i vám jako dětem maminka nebo babička před vstupem do vody kladla na srdce, abyste se v žádném případě pod vodou nedívaly, protože to není zdravé. Je sice pravda, že jakmile budete koukat pod vodou, odnesete si z bazénu s největší pravděpodobností zarudlé oči, nic jiného se vám však nestane. Pokud není voda špinavá, není koukání pod vodou pro vaše oči nikterak nebezpečné, ba naopak je to přirozené.

Mýtus číslo dva: plavání odbourá bolest svalů

Ano, ale jedině v případě, kdy si po náročnější fyzické aktivitě vlezete do vyhřáté vody, která skutečně svalům uleví. Skočíte-li ale do vody studené, pak si můžete jedině uškodit, což je ale věc, kterou vám už nikdo neřekne. Teplota vody pohybující se okolo 27 – 29 °C je sice v pořádku, pro svaly ale může být příliš nízká a může způsobit svalový šok.

Mýtus číslo tři: plavání je úžasné na záda

Mezi velmi časté mýty o plavání patří i tvrzení, že je plavání úžasné na záda. Ačkoli je pravda, že plaváním se lze dobře protáhnout, což může naší páteři ulevit, měli byste vědět, že především špatná technika, kterou má drtivá většina lidí tak nějak vžitou, je pro páteř spíše přítěží. Například pokud plavete s hlavou nepřirozeně zakloněnou místo toho, abyste vydechovali do vody, pak už plavete špatně a pro vaši páteř je v takovém případě plavání spíše hrozba, nežli úleva.

Mohlo by vás zajímat

Autor: Iva Vendolská

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

4
Komentujte

avatar
4 Komentářová vlákna
0 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
4 Autoři komentářů
RomanUhlířováInaplajar Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
Upozornit na
Uhlířová
Host
Uhlířová

Zdravím paní autorku a prosím, aby se dál vzdělávala, hlavně v oblasti fascií tedy pojivové tkáně, protože už několik let se ukazuje,že zada bolí právě ze stagnace proudění v tekutém těle fascii.Pohyb pomáhá tyto stagnace uvolnit a pro někoho je voda jedinou možností jak se šetrně pohybovat.

Ina
Host
Ina

Přesně tak, mám problémy s bederní páteří a plavání mi fakt nedělá dobře

plajar
Host
plajar

Kolem nás je spousta tvrzení, která se nezakládají na pravdě a neustále se šíří různými médii. Chce to si vše ověřovat, nebát se ptát. Proč někomu věřit, zvl bez vzdělání, i když i ti se mýlí. Zadejte si do vyhledávače “Mezi velmi časté mýty o plavání”. Kde je prvotní zdroj, autor?

Loading...