Jak poznat, že nám schází bílkoviny? Tělo vysílá specifické signály

Bílkoviny jsou pro naše tělo velice důležité. Najdeme je v našich svalech, kůži i v kostech. Potřebujeme je nejen tehdy, kdy se snažíme zhubnout, bílkoviny mají pozitivní vliv i na krásu našich nehtů či vlasů, výrazně podporují zdraví našeho těla. V našem jídelníčku rozhodně nesmí chybět, protože když jich začnete přijímat nedostatek, začne vám to tělo dávat jasně najevo.

Proč jsou bílkoviny pro naše tělo tak důležité?

Možná si nyní pohráváte s myšlenkou, proč jsou bílkoviny pro naše tělo tak důležité, ba dokonce nezbytné. Odpověď je velice jednoduchá: jsou součástí každé buňky v našem těle, nachází se i v tkáních. Nezbytné jsou v případě, kdy chceme nabírat svalovou hmotu, chybět nám nesmí ani tehdy, kdy se snažíme zhubnout a dostat se tak na svou vysněnou váhu.

Jak se projevuje nedostatek bílkovin?

Nyní se již dostáváme k středobodu dnešního článku a možná i k tomu, co vás zajímá ze všeho nejvíce: jak se projevuje nedostatek bílkovin v těle? V následujících řádcích najdete hned několik příznaků, kterými vám tělo dává najevo, že má bílkovin málo.

  • Zhoršená kvalita vlasů a nehtů

    Především ženy, ale samozřejmě nejen je, by mohlo zajímat, že malé množství bílkovin v těle se začne projevovat zhoršenou kvalitou vlasů i nehtů, viditelné změny zaznamenáte i na pokožce, která bude mnohem náchylnější k tvorbě vrásek.

  • Přibývání na váze

    Pokud tělo zaznamená malé a nedostatečné množství bílkovin, začne si ukládat tuky. To znamená, že začnete přibývat na váze, protože tělo z uložených tuků bude čerpat potřebnou energii. Kromě toho, že si tělo bude ukládat tuk, začnete mít stále častější chutě, které stejně tak mohou vést k přibývání na váze.

  • Snížená funkce imunitního systému

    Chybí-li tělu bílkoviny, dojde kromě výše zmíněného i k oslabení a snížení funkce imunitního systému. Měli byste vědět, že jedním z úkolů bílkovin je aktivovat obranyschopnost těla, jelikož jsou zdrojem imunoglobinu. Začnete být více náchylní k nemocem a nachlazení.

  • Ochabnutí svalové tkáně

    Malý příjem bílkovin ve stravě způsobí ochabnutí svalové tkáně, což neuvítají především sportovci a jedinci, kteří se naopak snaží svalovou hmotu nabrat. Místo toho, aby jim rostly svaly, poroste v jejich těle množství tuku a to není zrovna žádoucí.

Pokud podobné příznaky pociťujete, měli byste neprodleně zvýšit svou denní dávku bílkovin.

Mohlo by vás zajímat

Loading...

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.

1
Komentujte

avatar
1 Komentářová vlákna
0 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
1 Autoři komentářů
Tama Ris Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
Upozornit na
Tama Ris
Host
Tama Ris

Mnohem horší než nedostatek bílkovin je jejich nadbytek – zatěžuje ledviny. Bílkovin jsem nikdy neměla tolik, kolik se doporučuje a tyto problémy zde, co vypisujete nezaznamenávám. Spíš jsem měla problém s nadbytkem, když jsem se snažila přibrat, bolela mě hlava. Ale možná to mohlo být kombinací tvarohu + arašídů. Oboje je těžce stravitelné, navíc asi špatně zkombinované. Člověk se navyvádí hloupostí, když chce zhubnout nebo přibrat – v mém případě.

Doporučujeme

loading...