Tělesné signály, kterými dává tělo najevo, že málo pijete

Loading...

Voda tvoří celých 70 % tělesné hmotnosti, a tak nedá příliš mnoho přemýšlení, že aby bylo tělo zdravé, musí být především dobře hydratované. Pokud dojde ke snížení objemu vody v těle, dochází logicky k vyšší koncentraci soli, což pro změnu vede k horší funkčnosti důležitých orgánů, jako jsou ledviny nebo srdce.

Jak ale udržovat vody v těle dostatek? Jasným signálem je žízeň, ale ta už je příznakem skutečnosti, že hospodaření s vodou v těle bylo narušeno. Orientovat se můžete také podle dalších tělesných signálů.

Barva moči

Moč by měla být světle žlutá. Pakliže ztmavne, je příliš koncentrovaná a neobsahuje dostatek vody. Pakliže se dostatečně napijete, měla by opět do několika hodin zesvětlit.

Frekvence močení

Nejen barva, ale také frekvence moči je důležitá. Za účelem močení byste měli toaletu navštívit čtyřikrát až pětkrát denně. Je-li to ve vašem případně výrazně méně, doplňte tekutiny.

Suchá pokožka

Špatně zavodněný organismus se projevuje také přímo na kůži. Výsledkem bývá nejen suchá, ale také tuhá až šupinatá kůže. Nejdříve se objeví na místech, kde se voda rychle odpařuje, například na kloubech na rukou. Zejména ženy v takových případech používají krémy na ruce, přitom by stačilo dostatečně pít.

Hlad

Ne, nespletli jsme se. Obecná poučka sice říká, že příznakem nedostatku tekutin je žízeň a nedostatku potravy zase hlad. Ale ten se může projevit také při špatné hydrataci organismu. Lidé, kteří málo pijí, mají proto vyšší sklon k obezitě.

Únava

Unavení nemusíte být jen proto, že málo spíte. Voda je nesmírně důležitá pro krevní oběh a okysličení těla. Pakliže jste unavení přesto, že dost spíte, zkuste zvýšit příjem tekutin. Uvidíte, jak vám energie naroste.

Zácpa

V případě, že v organismu celkově schází voda, odčerpává ji tělo právě ze střev, kde ji potřebuje relativně nejméně. Výsledkem je tuhá stolice, která může způsobit zácpu.

Foto: Shutterstock

Mohlo by se vám líbit

Loading...

Autor: Anna Štěpánková

Maminka se zájmem o zdravý životní styl. Miluje dlouhé procházky přírodou zakončené posezením v dobré restauraci.

5
Komentujte

avatar
5 Komentářová vlákna
0 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
5 Autoři komentářů
jenicek54AñajAROUŠVěrkaBohumil Autoři posledních komentářů
  Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?  
Upozornit na
jenicek54
Host
jenicek54

piju kolik chci a rozhodně se nechci utopit. někdy stačí jen litr

Aña
Host
Aña

A proč se asi dává ke kávě voda …

jAROUŠ
Host
jAROUŠ

Týká se to i dostatečného pití piva?

Věrka
Host
Věrka

Všecko popsané můžu potvrdit ze svých zkušeností.

Bohumil
Host
Bohumil

Piji tak v průměru 2 litry tekutin denně. Když ovšem vypiji kávu, jdu během 15 minut čůrat. Zjistil jsem, že je to asi močopudný prostředek. Pak ovšem příjem normální tekutiny se asi musí trochu zvýšit, ne?