Demence může postihnout i mladé. Existuje však účinná prevence

Loading...

Prevence vzniku demence se rozhodně netýká pouze starších lidí. Většina z nás žije v přesvědčení, že demence je problém, který postihuje především lidé v letech. Pravda je ale taková, že tímto ošklivým onemocněním, které dokáže od základu změnit život jak samotnému pacientovi, tak i lidem v jeho okolí, mnohdy trpí i mladí lidé.

Jaká je prevence vzniku demence?

Možná se nyní potutelně usmíváte, jak pěkně se to rýmuje, přitom na demenci vůbec nic k úsměvu není. Podle statistik trpí tímto onemocněním cca 20 % lidí starších 65 let. Mezi nejčastější příznaky demence patří například poruchy soustředění, problémy s orientací v prostoru, problémy s rozhodováním nebo zapomínání.

Jestliže se chcete udržet v kondici a snížit riziko, že i u vás jednoho dne stařecká demence propukne, pak byste se ve svém vlastním zájmu měli zaměřit na možnosti prevence vzniku demence. My pro vás pár tipů máme, tak je můžete vyzkoušet. Za to přece nic nedáte, nebo snad ano?

Tip první: stravujte se zdravě

Jak jste na tom se skladbou vašeho jídelníčku? Konzumujte převážně zdravá jídla a zhřešíte jen občas? Nebo je to u vás spíše naopak, takže většinu vaší stravy tvoří polotovary, jídla z rychlého občerstvení, brambůrky a smažené pokrmy? Měli byste vědět, že zdravá a vyvážená strava je jedním ze způsobů, jak snížit riziko vzniku demence.

Tip druhý: procvičujte mozek

Mozek je bezesporu jedním z nejdůležitějších orgánů v našem těle a bohužel zároveň i příčinou, proč lidí trpí demencí. Když svůj mozek dostatečně netrénujete, pak dochází k odumírání mozkových spojení, kterých v mozku probíhají miliony. Proto se snažte svůj mozek neustále procvičovat, ať už hraním logických her, luštěním sudoku, řešením hádanek nebo čtením knih.

Tip třetí: dopřejte tělu vitamíny

I vitamíny jsou pro naše tělo a zdraví cekově velmi důležité, proto byste měli dbát na jejich dostatečné množství a pravidelný příjem. Důležité jsou především vitamíny E a B12.

Další způsoby prevence vzniku demence:

  • omezte alkohol
  • nekuřte
  • věnujte se aktivnímu pohybu
  • komunikujte s lidmi okolo vás
  • poslouchejte hudbu

Mohlo by vás zajímat

Loading...

11
Komentujte

avatar
6 Komentářová vlákna
5 Odpovědi ve vlákně
1 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
10 Autoři komentářů
Jirka_26PavelDagmardokanyJan Michal Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
Upozornit na
dokany
Host
dokany

není nic horšího než když se závažné téma rozebírá na internetu nebo v lesklých magazínech, to pak není o nesmysly nouze, ty rady bohužel nesmyslné jsou, důkazem je náš rodinný přítel, který pracoval léta jako primář v nemocnici, byl to člověk vzdělaný, sečtělý, sportovec, čilý, aktivní, ještě poté, co složil primariát pracoval jako řadový lékař na ambulanci, mozek měl cvičený dokonale, neboť se celý život vzdělával, stravoval se zdravě sportoval, nedávno zemřel ve věku pouhých 75 let na oddělení psychiatrie s diagnozou Azheimer. Během krátké chvíle sešel tak, že nepoznával sám sebe, manželka se zhroutila, nebyla schopná se o něho… Číst vice »

Jirka_26
Host
Jirka_26

Lékaři se málokdy dožívají vysokého věku. Když zde napíši ten pravý důvod, všichni se mi vysmějí.

Jan Michal
Host
Jan Michal

To že demence postihuje i mladé a možná že i víc jak seniory nám mladí v poslední době čím dál víc dokazují !!!

petr
Host
petr

Vzhledem k tomu, že je demence dědičná, tak už se rodí dementní děti.

Dagmar
Host

Tak snad jich moc mít nebudete

anonym
Host
anonym

Na demenci působí hlavně bakterie a její toxiny.

Tomas
Host
Tomas

Většinou každý dement si o sobě mislí že je génius.Nejvíc dementů je v politice EUnie a je to na škodu zdraých lidí. v celé Evropě.

kajven
Host
kajven

Tak ty taky nebudeš zrovna inteligent…jako vážně mIslí ?

Josef
Host
Josef

Hm, tož evidentně jsi dement. Nevzdělaný dement.