Vysoký příjem bílkovin dokáže s tělem zatočit. Dbejte na přiměřené množství

Loading...

Rozhodnutí, které každého muže či ženu postaví před změnu jídelníčku. Hubnutí, zdravý životní styl, nabírání svalové hmoty jsou častým důvodem pro nesprávné dávkování bílkovin v naší běžné stravě. Ačkoli na příjem této látky má mnoho zdravotníků, vědců i kulturistů rozdílné názory, na jednom se shodnou. Tím jediným bodem, o kterém mluví většina stejně je fakt, že všeho moc škodí. Podívejte se i vy, jak správně dávkovat bílkoviny a předejít tak nepříjemnostem.

Co jsou to bílkoviny a kam je zařadit

Bílkoviny, sacharidy, tuky. Tak zní tři základní složky v našem jídelníčku. Bílkoviny jsou velmi jednoduše řečeno“ stavebním kamenem“. Pokud byste s jednou z těchto složek měli problém, pramenilo by to pravděpodobně z jejího nadbytku či deficitu. V dnešní době doplňků stravy je zcela jednoduché prostřednictvím různých instantních nápojů, tyčinek nebo mléčných výrobků zkonzumovat až nezdravé množství bílkovin.

Jestliže jste právě začali navštěvovat posilovnu, nemějte pocit, že je třeba ihned nasadit zvýšený příjem bílkovin. Nabírejte je zejména v přirozené stravě přibližně 1-1,6 g bílkovin na 1 kg vaší váhy, a to ve formě vajec, masa, případně luštěnin.

Co způsobuje nadbytek bílkovin

Právě zmíněný nadbytek vede tělo k tomu, aby ubývaly potřebné vitamíny a minerály. Ztráta těchto látek se může nejprve zdát jako zanedbatelná, ovšem později se projeví na imunitě, pleti, únavě, svalové regeneraci a mnoha dalších.

S rozhodnutím o navýšení bílkovin nebude spokojený ani žaludek. Zpracování vysokého množství této složky ve stravě mu může způsobit křeče a ve střevech se pak může projevit jako nadměrná plynatost.

Ačkoli je naše tělo dokonalým strojem, který si dokáže uschovat sacharidy, nedisponuje stejnou funkcí i u bílkovin. Jejich příjem je nutné zvážit, jelikož nadměrné množství vede k nadměrnému vzniku močoviny a jsou náročným procesem odváděny z těla.

Mohlo by vás zajímat

Loading...

Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na