Zdravě se tvářící potraviny, které ale způsobují problémy s trávením

Loading...

Potraviny, které jsou označované jako zdraví prospěšné, si rádi zařazujeme do jídelníčku. Děláme to abychom prospěli organizmu i pro štíhlou linii. Jsme si vědomi toho, že přinášíme našemu tělu spoustu blahodárných živin, a proto po takových potravinách saháme stále častěji. Někdy až tak často, že našemu tělu místo prospěchu uškodíme.

Jen dva banány za týden

Slaďounká chuť banánů naláká jistě každého. Banány nejde nemilovat. Když nás honí touha po sladkostech, často sáhneme po banánu v domnění, že si jich můžeme dopřát do sytosti. Je to přeci ovoce, ne čokoláda. Nadměrná konzumace banánů ale způsobuje potíže našemu trávení. Banán by měl být zařazen do našeho jídelníčku jen jednou nebo dvakrát za týden.

Za den jen třetinu avokáda

Specifická chuť avokáda učarovala už řadě z nás. Přidáváme si jej do salátů, pomazánek i nejrůznějších dipů. Líbí se nám skutečnost, že našemu tělu dodává vitamíny, minerály a antioxidanty. Avokádo je vyžiuje naše vlasy, nehty i pokožku. Prospěšné je i pro náš cévní systém a naše srdce. Bohužel ale obsahuje velké množství tuku. Pokud si chcete dát avokádo na svačinu, doporučenému energetickému příjmu by neodpovídalo jedno nebo dokonce dvě avokáda. Sníst byste měli pouhou třetinu!

Sbohem kokosové kuličky

Kokos je známý vysokým obsahem kyseliny laurové, draslíku a vlákniny. Prospívá našemu metabolismu. Rádi si ho přidáme do nejrůznějších domácích koláčů, drobného pečiva i cukroví. Ani s kokosem to ale nesmíme přehánět. Ve vyváženém jídelníčku bychom neměli mít více než 2 lžičky kokosu denně.

Nebezpečí opěvovaných chia semínek

Jakmile se rozkřiklo, že obsahují vysoké množství omega-3 mastných kyselin, začali si je lidé přidávat do salátů a sypat na pečivo. Mnohým chutná mnohem více než ryby, a proto jimi nahrazují příjem důležitých esenciálních kyselin. Chia semínka ale představují i ohrožení pro náš trávící systém. Neměli bychom jich mít více než jednu polévkovou lžíci za den.

Mohlo by vás zajímat

Loading...

5
Komentujte

avatar
2 Komentářová vlákna
3 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
5 Autoři komentářů
JurajMichellestanislavJiříDenisa Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
Upozornit na
Juraj
Host
Juraj

Všeho moc škodí, ale jen dva banány za týden je nesmysl. Spíš je důležitější v jakém období kolik banánů sníme. V letní sezoně jich můžeme sníst více, naopak v zimě bychom měli dát přednost jiné sezonní stravě.

Denisa
Host
Denisa

Asi dva roky jsem ke svačině do školy měla jeden banán a bílí jogurt. Zhubla jsem, krásně a pomalu deset kilo, zlepšila se mi paměť a moje tehdy špatné zažívání se taky zlepšilo. Tak nevím zda je tento článek relevantní.

Jiří
Host
Jiří

Ovšem, že to odnesla česká gramatika, např. tvrdé a měkké i je pro vás asi problém. Jiří

stanislav
Host
stanislav

No, ale ve škole ses moc tu češtinu nenaučila, píše se bílý jogurt:)

Michelle
Host
Michelle

A to nějak souvisí s článkem a komentářem? Gramatika se tady totiž neřeší!