Jak udržet zrak v dobré kondici?

Každý z nás si přeje mít zdravé oči, které vidí jako ostříž a které jsou v dobré kondici. Pakliže svým očím nedopřáváte tolik pozornosti, kolik si zaslouží, nemůžete se divit, že jejich výkon postupně slábne. My naštěstí víme, co platí na zdravé oči a co lze udělat pro to, aby i nadále byly v dobré kondici.

Tipy pro zdravé oči – není to jen o mrkvi!

Když se řekne zdravé oči, většina lidí si automaticky vybaví často opakovanou větu: “mrkev je dobrá na oči, proto spapej všechnu zeleninku”, kterou nám s oblibou říkávala maminka nebo babička, když jsme ještě byly děti.

Ve skutečnosti to ale není celé jen o mrkvi. Pokud chcete mít oči v pořádku, nemusíte zbaštit kilo vesele oranžové mrkve každý den. Jsou totiž i jiné látky, které mají na naše oči dobrý vliv a které jim prospívají. A právě na ně se společně v dnešním článku podíváme.

Tip první: zajistěte tělu dostatek zinku

Jako první zmíníme zinek, který má za úkol přepravu vitamínu A z jater do sítnice v oku. Tím pádem se podílí na ochraně očí před makulární degenerací a noční slepotou, neboli šeroslepostí. U mužů je doporučené denní množství 11 mg, u žen 9 mg.

Tip druhý: očím pomáhá selen

Další prvek, který je prospěšný pro náš zrak, je selen, který podle proběhlých studií napomáhá při zmírnění zánětu provázející některá onemocnění očí. Selen najdete například v tuňákovi, žampionech, česneku, jogurtech, mandlích nebo para ořeších.

Tip třetí: nepodceňujte vitamín E

Ve snaze ochránit své oči a dopřát jim jen to nejlepší byste neměli zapomínat ani na vitamín E, který patří mezi významné antioxidanty a který chrání oční buňky před vznikem šedého zákalu.

Tip čtvrtý: nezapomínejte na lutein

Pokud byste náhodou nevěděli, co je to lutein, rádi vám vysvětlíme, že se jedná o látku spadající do skupiny karotenoiodů, jejímž úkolem je chránit naše oči před negativním vlivem volných radikálů. Proto do svého jídelníčku zařaďte dušenou a vařenou zeleninu.

Tip pátý: a na závěr esenciální mastné kyseliny

Jako poslední ještě zmíníme esenciální mastné kyseliny, které jsou známé tím, že v našem těle fungují jako prevence proti různorodým zánětům a to včetně zánětů, které postihují a tím pádem ohrožují i naše oči. Esenciální mastné kyseliny obsahují například mořské ryby, hovězí maso nebo vejce.

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.