Oblíbená cukrárna skončila. Její tradice se táhla sto let

Ačkoliv se pořád dokola mluví především o problémech domácností, které mají s vysokými cenami energií a potravin, na mnohé další aspekty této situace zapomínáme. Třeba na skutečnost, jak dopadnou nejrůznější firmy, jejichž produkty a služby tak rádi využíváme. Příliš si nepřipouštíme, že prostředí, v němž se pohybujeme, dozná významných změn.

Smutný konec

Některé společnosti totiž budou muset definitivně ukončit svou činnost a jejich tvorba zmizí spolu s nimi. V některých případech už se tak děje a ukazuje se, že to není vůbec nic hezkého. Zákazníci teď například smutní nad koncem jedné z nejlepších cukráren v zemi, která měla hned několik poboček.

Nejde o nic menšího než slavné Cukrářství Emil Geigher, které bylo původem z Písku, avšak působilo třeba i v Praze, kde se na zdejší vyhlášené dortíky stály fronty. Není divu, tradice této cukrárny se táhla téměř sto let, založena byla už v roce 1924. Na jejích dortících si pochutnávaly celé generace a toto potěšení spolu sdílely.

Jenže to všechno je pryč. Je až s podivem, jakým způsobem cukrárna zkrachovala. Její zaměstnankyně, které zde pracovaly často desítky let, neměly do poslední chvíle ani ponětí o nějakých problémech. Jenže pak dostaly všechny výpovědi a bylo vymalováno. Podnik vstoupil do likvidace a pravděpodobnost, že bude někdy obnoven, je mizivá.

Foto: Shutterstock

Něco takového se nedá zvládnout

Mnohým nejsou jasné důvody, proč musela skončit zrovna tato cukrárna, když se podle všeho těšila značné oblibě. Jenže to dnes už nestačí. Kombinace vysokých cen surovin a energií, k nimž se navíc přidávají rostoucí platové požadavky, je pro mnohé firmy doslova likvidačním koktejlem.

Jedinou cestou, jak se z něj vymanit, je navyšování cen koncovým zákazníkům. Do toho se ale Cukrářství Emila Geighera podle všeho příliš nechtělo. Lidé se na sociálních sítích často až divili, že dorty zde zůstávají tak levné, když jinde jejich cena překonala už stokorunovou hranici. Podobné dohady už jsou ale bezpředmětné, jisté je pouze to, že tu máme o jeden tradiční podnik méně.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Aster
Aster
1 rok

Obvykle se jedná o pražskou firmu – oni ani jiné znát nemůžou, když z Prahy nevytáhnou nos jak je rok dlouhý 😀

Tomáš
Tomáš
1 rok

Pravda, mně tu často hrozí, že mi smíchy praskne bránice 😄