Alfa-linolenová kyselina umí víc než jen chránit před rakovinou

Možná jste neslyšeli přímo název kyselina alfa-linolenová. Co jste ale jistě slyšeli je význam omega-3 mastných kyselin. Kyselina alfa-linolenová patří do skupiny omega-3 mastných kyselin a je esenciální nenasycenou mastnou kyselinou. Kyselina alfa-linolenová je výbornou prevencí proti řadě nebezpečných nemocí.

Kde kyselina alfa-linolenová pomáhá

Kyselina alfa-linolenová má velký význam při prevenci onemocnění srdce a cévního systému. Umí snížit krevní tlak a prospívá diabetikům. Používá se při léčbě roztroušené sklerózy, migrén, rakoviny kůže, lupusu i Crohnovy nemoci. Mírní deprese, alergické reakce i záněty. Zlepšuje ekzém, snižuje krevní tlak a pomáhá v boji proti srdečním záchvatům. Působí na hladinu triglyceridů a tím pomáhá rozkládání tuků v těle. Je pomocníkem při řadě rakovinových onemocnění.

Nedostatek kyseliny alfa-linolenové

Pokud máte v těle nedostatek kyseliny alfa-linolenové, nebo obecně nenasycených mastných kyselin, začnete vnímat horší kvalitu kůže. Nebude tak pružná a může být suchá a zarudlá. Začnete trpět lámavostí nehtů a zhorší se vám i kvalita vlasů. Budete náchylnější k infekčním onemocněním snížením obranyschopnosti organizmu. Může se vám zhoršit zrak a budete pociťovat celkovou slabost.

Kde najdeme kyselinu alfa-linolenovou

Ačkoliv patří kyselina alfa-linolenová do skupiny omega-3 mastných kyselin neznamená to, že má na tělo stejný účinek jako EPA a DHA.

Kyselina alfa-linolenová je esenciální kyselinou. To znamená, že je pro fungování našeho organizmu klíčová, ale nedokážeme si ji vyrobit sami. Je třeba ji přijímat v potravě. Denně bychom jí měli přijmout okolo 2 g. Vysoký obsah kyseliny alfa-linolenové mají vlašské ořechy, lněný, řepkový nebo sójový olej. Také ji najdete v mléčných výrobcích, červeném mase a samozřejmě v mořských rybách jako je losos nebo makrela.

Pozor na přehnanou a zvýšenou konzumaci, především formou potravinových doplňků. Zdrojem alfa-linolenové kyseliny by měla být vyvážená strava.

Mohlo by vás zajímat

Loading...

Autor: Iva Vendolská

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na

Doporučujeme

loading...