“Ruský Lidl” v Česku stále funguje. Expanzi ale pozastavil

Český trh v minulých desetiletích zaplavily zahraniční obchodní řetězce. Některé nevydržely, jiné se zde ale velmi silně etablovaly. Jde zejména o německé značky, jako je Lidl, Kaufland, Penny či Billa. Najdou se ale třeba i holandské jako Albert nebo britské jako Tesco.

Velký důraz na cenu

Je přitom docela zajímavé, že velké české řetězce u nás prakticky chybí. Dlouho se zdálo, že tuzemský trh už je saturovaný a pro další hráče na něm prostě není místo. Naopak, některé značky v minulých letech odcházely a nějakou dobu se mluvilo i o tom, že skončí také Tesco.

Koncem loňského roku však do České republiky znenadání přišel nový obchodní řetězec. Jeho jméno je Mere a první dvě prodejny otevřel v Příbrami a Mostě. Pro zjednodušení se mu začalo přezdívat “ruský Lidl”, a to podle země jeho původu a také sortimentu, na který se zaměřuje.

Zatímco skutečný Lidl už přeci jen pokročil a dnes představuje velmi příjemnou adresu pro nakupování po všech směrech, pokud jde o Mere, tam je jasně vidět, že se hraje pouze o cenu. Prodejny jsou velmi spartánské, značky naprosto neznámé, ale lidé si to přesto pochvalují.

Foto: Mere Česká republika

Lidé to tu mají rádi

Co to tady postavili, už nechodím jinam. Obzvlášť teď, když je všude draho. Tady nakoupím za půlku, co vedle v Albertu,” říká sedmdesátiletá paní Romana u obchodu Mere v Příbrami. Jsou čtyři hodiny odpoledne a parkoviště u prodejny je plné. Na první pohled je zjevné, že si místní tento obchod oblíbili.

Bydlím v Praze, ale nejradši stejně nakupuji tady. Kdykoliv, když jedu kolem, tak se tu zastavím a pořídím velký nákup. Vychází to podstatně levněji,” říká pan Luboš při vykládání naplněného nákupního vozíku do svého automobilu.

Pozitivní recenze sklízí Mere také na Googlu. “Neuvěřitelný mix zboží – sušenky, prací gel, kompoty, stoličky, pantofle, čaj, salám za 28 korun, mražené ryby, zeleninové saláty, nechutně páchnoucí šampon, koření,…. Sortiment se vzhledem k nepravidelným návštěvám obměňuje a vždy něčím překvapí,” uvedl jeden z hodnotících.

Obchodní řetězec měl přitom v úmyslu v Česku expandovat. Rád by otevřel dalších 50 prodejen a zařadil se mezi významné prodejce. Ambice má přitom celoevropské, působí už v Německu, Rakousku, Itálii, Polsku, Španělsku nebo Francii. V poslední době však kvůli geopolitické situaci musel od plánů do značné míry upustit.

Foto: Mere Česká republika

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan
Radovan
1 rok

Koukáte jen na cenu, ale jakou kvalitu to “žrádlo” má to už neřešite…🙈

Dagmar
Dagmar
1 rok

To je asi vtip. Nechápu kdo píše tyto články. Asi by se tam měl ten dotyčný nebo dotyčná zajet podívat,nez napíšou takový blábol. Byla jsem tam jednou a to pouze ze zvědavosti. Každopádně tam maji absolutní minimum základních potravin. Každopádně jestli chtějí být lidi živi ze sušenek a bonbónů,tak to je potom něco jiného.

Toscana
Toscana
1 rok

Tak tam je tedy fakt narváno. Jedna důchodkyně.