V Česku skončila řada firem. Může to pokračovat dále

V České republice v nebývalé míře krachují firmy, což je jasně patrné i na tom, jak ze země mizí známé mezinárodní značky, u kterých se předpokládá určitá odolnost a které jsou všem na očích. Za nimi se ovšem skrývá spousta dalších, menších a méně známých společností, které rovněž končí. Deník E15 teď ve svém článku upozornil na známější firmy, které letos zkrachovaly nebo ukončily provoz.

Krachy napříč sektory

Velkou ranou byl konec řetězce se sportovním zbožím Hervis. Ten uzavřel svých 16 poboček na českém trhu, které zde přitom fungovaly velmi dlouhou dobu. Tato firmy tvořila jednu z nejznámějších značek, které zde sportovní potřeby prodávaly. Ovšem dva složité lockdownové roky prohloubily dlouhodobější propad jejích tržeb. Firma zaměstnávala 200 zaměstnanců, kteří tak přišli o práci.

Podobný dopad na zaměstnance měl krach obchodního řetězce s potravinami Iceland. Tento tradiční prodejce z Velké Británie měl v Česku velmi dobře našlápnuto a svou síť jedenácti prodejen se chystal rychle rozšiřovat. Nakonec to ale nevyšlo a firma skončila s velkými dluhy v insolvenci.

Tam skončil i oblíbený fastfoodový řetězec Nordsee, respektive jeho česká větev. Firma nasekala dluhy ve výši 40 milionů korun, které již nebyla schopna splácet. Musela tak okamžitě uzavřít své pobočky a na českém trhu definitivně skončit.

Foto: Shutterstock

Někteří to mají nahnuté

Z Česka se stáhl také dominantně internetový prodejce Dedoles, který se dostal do skutečně velkých finančních problémů, kdy již nebyl schopen splácet své závazky. Firma prochází restrukturalizací, ovšem není jasné, zda to dobře dopadne. V rámci ní se každopádně muselo uzavřít sedm kamenných poboček, které obchod v Česku provozoval.

Nahnuté to měl také velký prodejce oblečení, společnost Orsay. Ta na českém trhu provozuje celých 90, což je opravdu velké číslo. Jde tak o jednoho z největších hráčů v tomto oboru. Firma už měla své obchody zavírat, ale nakonec se našli investoři, kteří ji zachránili. Je však otázkou, zda to bude udržitelné.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments