Jaké jsou nejlepší sporty pro hubnutí? Box a lezení

Snažíte se o pěknou postavu, ale ne a ne toho dosáhnout? Možná jste jen zvolili špatné pohybové metody. Tak především, a to pro vás nebude nic nového, samotné cvičení nestačí. Je třeba řádně upravit jídelníček. Při fyzické námaze jsou rychle spalovány kalorie a tělo má více potřebu je přijímat.

Mnoho lidí to pak dohání intenzivní konzumací a pak se diví, že nehubne a nemá vysněnou postavu. Proto ta úprava stravy. Pak je věc druhá – tělo si na námahu a spalování kalorií zvykne a adaptuje se na to. Díky tomu pak při cvičení nespaluje tolik kalorií, jak byste si přáli. Úprava jídelníčku je prostě nezbytná a pokud cvičíte, myslete na to.

Vymlaťte se v ringu

To, kolik kalorií spálíte, závisí na vašem metabolismu, tělesné konstituci a způsobu provedení cviku. Ideální rychlost spalování kalorií je třičtvrtě kila za týden. Je to ideální, protože hubnutí můžete kontrolovat a můžete si jej dlouhodobě udržet, aniž by hrozil jojo efekt. Pro dosažení tohoto cíle byste měli zvýšit výdej kalorií na 500 až 750 kalorií za den.

Podle odborníků by k tomuto mělo stačit 50 minut mírné a nebo 75 minut intenzivní sportovní aktivity týdně. Doporučená je však kombinace aerobní aktivity s posilováním. Asi nejvhodnějším sportem ke spalování kalorií je box. Hodinu v ringu a spálíte 800 kalorií, protože box je srovnatelný s intervalovým tréninkem, velmi účinným při spalováním kalorií.

Formujte si postavu lezením

Množství spálených kalorií ale nehovoří o tom, jaké svaly a jaké části těla se při sportu zapojí. Mnohé sporty jsou určeny jen pro určité části těla, některé jsou mnohem komplexnější. V tomto ohledu je skvělé lezení, ať už po skalách, tak po horolezeckých stěnách. Při lezení se zapojují všechny svaly a kromě zlepšování kondice se vytuňuje i koordinace těla.

Vytvarujte se na vodě

Pokud chcete zapojit co nejvíce svalů, oddejte se tedy boxu, kromě intenzity se totiž tento spor vyskytuje na nejvyšších příčkách v oblasti komplexnosti. V komplexnosti však vede lezení, při němž zlepšujete i koordinaci. Vhodné pro zpevnění a vymodelování postavy je rovněž surfování, protože surfaři musí pevně držet střed těla. Pokud nemáte možnost surfování, tak prostě jen plavte. Plavání, podobně jako lezení, je velmi komplexní a do fyzické aktivity se zapojuje celé tělo.

Mohlo by vás zajímat

Loading...

Autor: Radek Chlup

Externí autor magazínu AAzdraví.cz.

Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na