Jedno vejce každý den. Svému zdraví tak uděláte skvělou službu

Loading...

O vejcích toho bylo napsáno už opravdu mnoho. Na jedné straně se objevují názory, že jejich přílišná konzumace není to pravé pro zdraví, ale to lze říct takřka o každé potravině. Zkrátka, všeho moc škodí. Ale stále více odborníků na zdravou výživu se k vajíčkům vrací a doporučují je jako skvělý zdroj mnoha dobrých živin. Ani ten tak často proklínaný cholesterol nemusí být na škodu – pokud je v těle ve vhodném množství, přispívá k tvorbě testosteronu, jenž je základním kamenem pro růst svalů a zejména pro muže zdrojem energie. Zároveň studie University of Connecticut překvapivě ukázala, že vaječný žloutek snižuje hladinu špatného cholesterolu (LDL).

Důležitý je pochopitelně také způsob, jakým se vejce připraví. Lidé, kteří mají problémy s hmotností a měli by dbát na omezení tuků a bílkovin, by měli konzumovat vejce výhradně vařená. Smažená na přidaném tuku si mohou dovolit lidé zdraví a při optimální váze.

Jsou sytá

Vejce jsou sytá a nebudete po nich cítit hlad. Ze své “energetické náročnosti” zkrátka dokáží vymačkat maximum živin, které lidský organismus potřebuje.

Doplní železo

Pokud vás trápí nedostatek železa v krvi, měli byste se zkamarádit především se žloutkem, který je bohatým zdrojem takzvaného hemového železa. To hraje důležitou roli v imunitním systému a metabolismu.

Doplňují vitamíny a foláty

Studie ukázaly, že lidé, kteří nejedí vejce, mohou mít nedostatky vitaminu A, E a B12. Takže logicky: pokud vám chybí, měli byste začít.

Nezvyšují krevní tlak

Řada vědeckých studií dokazuje, že pravidelná konzumace vajec nezvyšuje krevní tlak a nepřispívá tak ke kardiovaskulárním onemocněním.

Podporují hubnutí

Ano, je tomu opravdu tak. Vejce vám mohou pomoci zhubnout. Pomáhají totiž budovat svalovou hmotu, která je největším spalovačem kalorií.

Zdravý mozek

Cholin obsažený ve vejcích je živina, která má pozitivní vliv na vývoj mozku plodu a má pozitivní vliv na zpoždění procesu stárnutí mozku. Díky tomu si užijeme dobrou paměť déle. Jedno vejce nám může poskytnout 28% denní potřeby po cholinu.

chřest

Protein nejvyšší kvality

Proč kupovat drahé doplňky stravy obsahující proteiny? Ten nejkvalitnější protein najdete v dobrém vajíčku za pár korun.

Ochrání kosti

Vejce jsou bohatá na vitamín D, který je zodpovědný za absorpci vápníku. Kosti je třeba udržovat v co nejlepší kondici a vejce jsou skvělým preventivním opatřením proti osteoporóze.

Foto: Pixabay.com

Mohlo by vás zajímat

Loading...

8
Komentujte

avatar
5 Komentářová vlákna
3 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
8 Autoři komentářů
jaroslav fridrichmilošjenicek54StanusBEva Hajkova Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
Upozornit na
jaroslav fridrich
Host
jaroslav fridrich

Sním 10 vajec denně, a mám díky tomu nízký cholesterol, extrémní výdrž v běhu, hubnu 4kg týdně. Ze 165kg jsem na 120kg(výška 192cm).

jenicek54
Host
jenicek54

já ač těžký kardiak vajíčka mi lékař nezakázal

Ladislav
Host
Ladislav

Také máme své vejce a když žena upeče buchtu nebo koláče,je to krása ne jako z obchodu .

Pavlos
Host
Pavlos

Moje vajca jsou taky v pořádku, aspoň si žádná nestěžovala. Polskem to nebude kemo, vždycky je to jenom o lidech. 😀😀

milan
Host
milan

Máme svá vajíčka a jsou pekelně zdravá.Pražáci mají vajca z Polska a taky to tak s těmi nesmysly vypadá.

Eva Hajkova
Host
Eva Hajkova

Ja jsem prazacka a nikdy jsem nekoupila v obchode,vzdy mam domaci od nekoho…chytraku…

miloš
Host
miloš

třeba i od muže co??

StanusB
Host
StanusB

Tak,tak – dobrý postřeh.