Lidé nakupují s obrovskou slevou. Přišli na to, jak obelstít pokladny. Už se to řeší, není to vůbec hezké

Současné ceny potravin pochopitelně nejsou vůbec příznivé. Lidem už přitom došlo, že se stávají novým standardem a s nějakým poklesem rozhodně nemohou počítat. Mnozí tak hledají cesty, jak ušetřit a bohužel se uchylují i k nepříliš férovým praktikám.

Zkouší to pořád

Jak upozornil server Kupi, v mnoha zemích Evropy se řeší velké problémy, pokud jde o nejrůznější pokoutné metody používané zákazníky v obchodních řetězcích. Jejich cílem je pochopitelně nakoupit co nejlevněji. Ve výsledku však nejde o nic jiného než o krádež, přestože to tak na první pohled nevypadá.

Velmi se rozšířily triky se slevovými nálepkami. To se nedávno odehrálo například v jednom z obchodů v rakouském Štýrském Hradci. Zde 37letý muž nakupoval sýry s výraznou slevou. Ovšem personál si nakonec všiml, že na zboží je přelepený štítek z jiného zboží. Muž sice nejprve popřel, že by cokoliv přelepoval, ale následně se k tomu přiznal a dostal pokutu. Podobný případ se odehrál i v dalších zemích a pravděpodobně se nevyhnul ani České republice.

Foto: Shutterstock

Problém na samoobslužných pokladnách

Zde se navíc v poslední době těší velké oblibě samoobslužné pokladny. A jak se ukazuje, právě ty nejrůznější fígle usnadňují. Pokud totiž přelepíte štítek z jiného zboží, prodavačka na kase to může odhalit. Ale pakliže si vše naskenujete sami na samoobslužné pokladně, s nikým nepřijdete do kontaktu a pravděpodobně to také nikdo neodhalí.

Paleta takových triků je u tohoto typu pokladen navíc podstatně širší. Rozšířené je například vážení jiného zboží, než člověk reálně kupuje. Jak ukazují průzkumy, riziko krádeže jsou na těchto pokladnách o celých 75 procent vyšší.

Počty krádeží přitom poměrně dramaticky rostou. Nejde přitom jen o staré známé, kteří to dělali vždy, ale pracovníci ostrah se setkávají i s velmi nepravděpodobnými hříšníky. Jednoduše s lidmi, kteří si jídlo berou jednoduše proto, že nemají na zaplacení. Jde třeba o matky samoživitelky. Nechtějí se obohatit, ale jednoduše uživit.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
František Koreček
František Koreček
1 rok

. Pokud totiž přelepíte štítek z jiného zboží, prodavačka na kase to může odhalit.

👍to dobrý, dík za tip…