Lidl přestal nabízet bezplatné dobíjení elektromobilů

Lidl si v České republice získal přízeň mnoha zákazníků tím, že nabízel zboží nebo služby, které jinde nebyly dostupné a další je pak následně kopírovali, případně ani na to se nevzmohli. Jak se ale ukazuje, takový prozákaznický přístup může i pořádně lézt do peněz.

To nikdo nenabízel

Velkou oblibu si získaly například bedýnky se zeleninou a ovocem, které se prodávají za pár korun a Lidl tak zamezuje plýtvání. Zároveň přitom potěší své zákazníky, kteří mají pocit, že ušetřili.

Další velkou výhodou u Lidlu byla skutečnost, že si zde mohli majitelé elektromobilů nabít svůj vůz zcela zdarma. Na každém parkovišti tohoto obchodního řetězce totiž byla instalována dobíjecí stanice s bezplatným přístupem.

Řetězec se tak ukázal ve velmi progresivním světle, když se rozhodl podpořit jeden z trendů současnosti, kterým elektromobilita zcela jistě je. Služba se těšila velké oblibě, a to i dříve, když elektřina ještě nebyla zdaleka tak drahá. Ale kdo by odolal nechat si rychle dobít auto zdarma, že?

Jenže pak přišla energetická krize a cena elektřiny doslova vystřelila vzhůru. Dobíjecí stojan se tak prakticky na každém parkovišti Lidlu ocitl doslova v permanenci a rozhodně se nedalo říct, že lidé, kteří si zde auta dobíjejí, jsou zároveň zákazníci.

Foto: Shutterstock

Zákazníci to zneužívali

Tak to bylo totiž vždy myšleno. Auto mělo být dobíjeno pouze po dobu, kdy si člověk nakupoval, to znamená třeba půl hodiny. Jenže lidé začali tuto výhodu zneužívat a dobíjeli si zde vozy doplna, což znamená třeba hodinu a půl. Další potom neměli možnost dobít a docházelo i k různým konfliktům.

Lidl se tak rozhodl bezplatné dobíjení zrušit. Jistě v tom ale bude svou roli hrát i velmi drahá elektřina. Vždyť dnes už dobití vozu u podobných stanic stojí podobné peníze jako natankování plné nádrže.

Dobíjecí stanice budou k dispozici i nadále, ovšem už se za ně bude muset platit podle ceníku dodavatele. Časem se plánuje, že by se dobíjení propojilo s aplikací Lidlu, což by umožnilo věrným zákazníkům poskytovat různé nabídky a slevy v tomto směru.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Tereza
Tereza
1 rok

Lidl zklamal, ale jen ty hamižné zákazníky 🙂

Marketa
Marketa
1 rok
Reply to  Tereza

Vtipne podane