Mobilní telefon může za různé bolesti pohybového aparátu. Jak se jich vyvarovat?

Problém s mobilními telefony je mnohem horší, než se může na první pohled zdát. Ostatně, jak probíhá váš den? Ráno se chystáte do práce, ale kontrolujete u toho zprávy na Facebooku. V práci klikáte na počítači a po práci jste rádi, že si můžete odpočinout u oblíbeného seriálu na Netflixu. U toho však do ruky každých pět minut berete telefon. Přichází bolest očí, těla i duše.

Problémy s krční páteří

Pokud každý den pracujete s mobilem nebo počítačem či tabletem, může se u vás vyskytnout bolest pohybového aparátu zvaného tabletové rameno a smskový krk. Jsou způsobené pokřiveným držením těla, kdy využíváte jednu stranu těla a hlavu máte strnulou.

Primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí MUDr. Michaela Tomanová k tomu řekla:

Abychom nepřetěžovali ramena a paže při držení telefonu, je důležité opřít si ruce například o trup nebo stůl. Pokud pracujeme s tabletem, můžeme využít stojánek a zařízení v rukách vůbec nedržet. Doma nebo jinde, kde se můžeme relaxačně položit třeba na sedačku, se pak snažíme, abychom měli tablet či mobil položený na nohou nebo polštáři.

Hlídejte si své tělo

Ať už se rozhodnete číst knihu, klikat na telefonu či tabletu, hlídejte si, abyste neseděli déle než 30 až 40 minut v zádech ohnutí. Především tímto si můžete velmi rychle přivodit bolesti zad a krku.

Střídejte pozice – seďte, ležte, protahujte se a telefon si prohazujte mezi oběma rukama. Hlavně však myslete na narovnání zad. Někdo bohužel nemá na výběr a na elektronických přístrojích pracuje. V takovém případě je zmíněná taktika účinná a vlastně jediná možná k ochraně svých zad.

Autor: Radek Chlup

Externí autor magazínu AAzdraví.cz.