Na vysoký krevní tlak by léky měly být až posledním řešením. Snížit ho můžete přírodním způsobem, který pomůže celému tělu

Vysoký krevní tlak nebolí a lékařským předpisem se vyřeší. Ne! Při vysokém tlaku by se vám měly rozblikat pomyslné kontrolky. Je to varování před infarktem, mrtvicí a závažným onemocněním srdce a cév. Rozhodněte se pro změnu a začněte snižovat krevní tlak.

Vysoký krevní tlak je cesta k rychlejší smrti

Zdá se to být přehnané tvrzení, ale je pravdivé. Vysoký krevní tlak nebolí a řadu let o něm ani nemusíte vědět. Přesto je příčinou mnoha úmrtí nebo zvyšuje riziko úmrtí. Bohužel se vysokého krevního tlaku nezbavíte ze dne na den. Tak dlouho, jako jste tělu ubližovali jej musíte i léčit. Ale nemusíte mít obavy, k pozitivním změnám dojde mnohem dříve.

Chůze a kyslík

Je s podivem, kolik lidí zapomíná na důležitost prokysličování organizmu. Pro snížení krevního tlaku je nutné naučit se správnou techniku dýchání a dýchat až do bránice. Dechovému cvičení byste se měli věnovat alespoň 5 minut dvakrát denně.

Více kyslíku tělu dodáte i pravidelnými procházkami. Intenzivní půlhodinová procházka na čerstvém vzduchu je to nejlepší, co můžete udělat pro své zdraví. Pro rychlou procházku si najděte čas každý den a za každého počasí.

Změny v jídelníčku pro nižší tlak

Jako první musí z jídelníčku zmizet sůl a všechny tučné potraviny. Slaná chuť se dá nahradit česnekem nebo nejrůznějšími bylinkami. Zvyknout si na méně slané potraviny je časově náročnější, ale dá se to zvládnout.

Do jídelníčku přidejte potraviny bohaté na draslík. Jezte více brambory vařené ve slupce, batáty, rajčata, banány, hrášek a fazole. Vhodná je cibule, červená řepa, okurky, grapefruity, ovesné vločky. Mlsaní je povoleno, ale sáhněte po rozinkách, datlích nebo sušeném ovoci.  

Bylinky pro snížení tlaku

Z bylinek si můžete vařit čaje a silné odvary. Pro snížení tlaku se doporučuje meduňka lékařská, hloh obecný nebo zběhovec plazivý.

A víte, jaký je nejúčinnější přírodní lék na snížení tlaku? Je to prolisovaný česnek s rybím tukem.

Foto: Freepik

Autor: Veronika Majerová

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.