Největší česká banka namíchla klienty. Ti musí absolvovat nepěknou anabázi, mnozí utíkají

Kvalita bankovních domů v České republice se za poslední roky nebývale zlepšila. Pryč jsou nesmyslné poplatky za cokoliv nebo dlouhotrvající platby, které kolikrát přišly až za tři dny. Dnes je možné mít účet v podstatě zdarma, čerpat nejrůznější výhody a platby posílat v podstatě okamžitě.

O to se nikdo neprosil

Přesto se ale stává, že se v bankách, což není nic jiného než obří korporace, odehraje něco, co klienty pořádně naštve. Naposledy to předvedla Česká spořitelna, která se rozhodla, že milionům svých klientů najednou změní platební a kreditní karty.

Důvodem je plošný přechod od společnosti Mastercard k Visa. Zákazníkům je přitom obvykle úplně jedno, jaké logo mají na kartě, ovšem to neznamená, že nebudou řešit, když se jim karta zničehonic změní. Pro spoustu lidí to totiž znamená velké problémy.

Najednou mi přišel mail, že moje nová platební karta je na cestě? Cože? Proč proboha? Obě moje karty mi končí až za dlouho. Naštvaně jsem na ten mail odpověděl, že nic nechci, já dokud něco nechci sám, tak nikdy nic nechci, všechny nabídky z principu odmítám,” uvedl na svém facebookovém profilu známý automobilový novinář Martin Vaculík.

Foto: Shutterstock

Všechno se musí změnit

To ovšem banku nezajímalo a nová karta nakonec skutečně došla s tím, že ta původní přestane brzy platit. V tom je však zakopané jádro pudla. “Já teď budu muset zadávat nová čísla karty do všech Spotify, Park4Night, A Better Routeplanner a já nevím do čeho všeho, že v každé aplikaci je to jinak, že stát mě to bude hodiny času, že na půlku věcí zapomenu a přijdu na ně až ve chvíli, kdy danou aplikaci budu potřebovat,” vysvětluje potíže Vaculík.

Ačkoliv se klient s Českou spořitelnou snažil celou záležitost řešit, k ničemu nedospěl. Banka mu nenabídla za způsobené potíže ani žádnou kompenzaci, ale pouze odeslala generický email, kde navíc ještě spletla jméno.

Celé toto jednání se mnoha klientům nelíbí, a tak hlásí, že takovou banku opravdu nechtějí a raději si vyberou jinou. V tomto případě totiž zjevně platí, že Česká spořitelna prodala své klienty lepší nabídce, a tím jim přidělala práci.

Přitom šlo celou záležitost řešit průběžně a karty od nového vydavatele posílat až poté, co těm původním skončí platnost.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments