Probiotika posilují imunitu a zlepšují trávení. Odkud je získáte?

Probiotika jsou pro mnoho lidí stále neznámým pojmem. Přitom se jedná o tzv. přátelské bakterie, které mají na naše zdraví pozitivní vliv. Probiotika působí ve střevech, kde je jejich nejdůležitějším úkolem posilovat imunitu – právě zde se totiž vytváří buňky obranného systému.

K čemu jsou probiotika dobrá?

Probiotika velkou měrou přispívají k ochraně a prevenci před vznikem nejrůznějších onemocnění. Díky nim se naše tělo dokáže mnohem lépe bránit bakteriím, virům a infekcím, které na nás číhají na každém kroku. Probiotika neboli bakterie mléčného kvašení jsou tedy pro naše zdraví přínosem, rozhodně bychom je neměli brát na lehkou váhu.

Účinky probiotik na naše zdraví:

  • zlepšení trávení
  • prevence vzniku civilizačních chorob
  • ochrana před špatnými bakteriemi
  • zajištění lepšího vstřebávání živin do těla
  • podpora delšího života
  • ustálení pravidelného vyprazdňování
  • zmírnění působení antibiotik

Kde mléčné bakterie najdete?

Mnoho lidí se ve snaze dodat tělu potřebná probiotika spoléhá na nejrůznější doplňky a tablety, které je možné získat v lékárně. Je to ale zbytečné, protože existuje hned několik přírodních zdrojů, ve kterých najdete dostatečné množství mléčných bakterií. Přijímání probiotik z přírodních zdrojů je pro naše tělo mnohem lepší, nežli jejich příjem prostřednictvím tabletek.

Přírodní zdroje:

  1. Kefír

    Výborným zdrojem probiotik je kefír, který mimo jiné obsahuje i důležité vitamíny B12 a K2. Najdete v něm i esenciální aminokyseliny a minerály v podobě vápníku a hořčíku.

  2. Jogurt

    Asi málokoho překvapí, že mezi zdroje mléčných bakterií patří k jogurty. Ideální jsou jogurty s živými kulturami, které obsahují buď Lactobacillus acidophilus nebo Bifidobacterium bifidus – doporučit můžeme třeba Activii. Tyto jogurty mají také vysoký obsah vitamínů a jsou pro naše zdraví prospěšné.

  3. Tempeh

    Tempeh se v jídelníčku spousty lidí nevyskytuje a to je velká škoda. I on je totiž na mléčné bakterie bohatý, důležité ale je konzumovat jej v tepelně neupravené podobě, díky které velký podíl probiotik ztrácí.

  4. Podmáslí

    Podmáslí kromě obsahu probiotik obsahuje i poměrně dost vápníku, které naše těl potřebuje, protože slouží jako prevence vzniku osteoporózy. Mimo to v podmáslí najdete i lecitin, což je přírodní antioxidant, který působí pozitivně na naši nervovou soustavu i mozek.

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.