Starý čalouněný nábytek bude vypadat jako nový. Beru si ošklivý nábytek od lidí zadarmo a oprášený ho draze prodám

Na jaře nás všechno žene k tomu, abychom doma uklízeli, zbavovali se přebytečných věcí a možná i něco zrekonstruovali. Jedním z největších strašáků při takhle pořádném úklidu může být čalouněné křeslo nebo pohovka.

Krásný nábytek, který se však špatně udržuje

Čalouněný nábytek je dlouhodobě velmi oblíbeným vybavením domácnosti. Vypadá velmi pěkně, může mít různé tvary i vzory, barvy a velikosti – do každého interiéru se dá vybrat nějaké krásné čalouněné křeslo nebo pohovka, která vám zpříjemní večery u filmu či víkendová odpoledne.

Problém však je, že čalouněný nábytek se poměrně špatně udržuje. Bohužel se v něm drží prach, někdy i roztoči a hlavně každá skvrna se zažere hluboko do textury a jde jen velmi těžko odstranit.

Vyvarujte se chemických čistidel

Při údržbě čalouněného nábytku byste si měli dát pozor na využívání různých chemických čistidel. Velmi často totiž po sobě zanechají další skvrny – možná díky nim vyčistíte původní flek, ale čistidlo vyžere do materiálu skvrnu a zůstane tam nevzhledný, světlý a vybělený kruh.

Foto: Shutterstock

Sáhněte po páře

Kromě klasického vysávání, díky kterému dostanete z čalounění většinu prachu či nečistot, je dobré čistit tento nábytek párou. Existují i menší přístroje, které si můžete koupit domů a udržovat s nimi čalouněný nábytek pravidelně. Samozřejmě si můžete přizvat i firmu, která vás nábytek párou vyčistí profesionálně – vzhledem k poměrně vysokým cenám v tomto oboru to však zřejmě nebudete dělat příliš často.

Jak se zbavit skvrn? Použijte bramborový škrob!

Někdy je na čalouněném nábytku tolik starých skvrn, že ho raději vyhodíme. Je tu však možnost, jak zkusit takový kousek ještě zachránit. Vyzkoušejte bramborový škrob. Skvrny posypte bramborovým škrobem, můžete je ještě lehce navlhčit rozprašovačem a nechte přes noc působit. Ráno škrob vysajte a dočistěte!

Foto: Shutterstock

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments