Češi se bojí odjet na dovolenou. Vyhazují je ze zaplacených hotelů, je to síla

Čas dovolených u moře už je v plném proudu. Mnozí se na týden či dva strávené v klidu mimo pracovní shon těší celý rok. Očekávají příjemně strávený čas, vynikající jídlo a kvalitní servis. Jak tvrdí zástupci cestovních kanceláří, pryč jsou doby, kdy by Češi na dovolených šetřili. Ba právě naopak, neváhají si připlatit, ale očekávají za to odpovídající služby.

Nevyjasněné vztahy

Letošní sezóna je ovšem poměrně specifická, protože raketovým tempem přibývá případů lidí, kteří mají v cizině problémy. Média už informovala o řadě případů, kdy lidé dorazili do zamluveného hotelu, ale tam jim na recepci oznámili, že je neubytují, protože jsou Češi.

Jak je něco takového možné? Ne, není to nic proti České republice jako takové a jejím obyvatelům. Jde pouze o složité smluvní vztahy, které mezi sebou cestovní kanceláře a hotely mají. A do toho ještě vstupují prostředníci v podobě cestovních agentur.

Právě přes ně se v tuzemsku prodá velké množství zájezdů. Největším zprostředkovatelem je společnost Invia a právě její klienti hlásí problémy nejčastěji.

V čem je tedy zakopaný pes? Jednoduše v tom, že prostředník obchází české cestovní kanceláře. Ty si přitom v poslední době sjednaly v oblíbených destinacích s největšími hotely takzvanou exkluzivitu. Ta znamená, že pro občany dané země mohou zájezdy prodávat pouze oni. Takto si například česká cestovní kancelář Exim Tours zajistí exkluzivitu desítek hotelů v Turecku, Egyptě nebo Řecku.

Foto: Shutterstock

Kde zájezd objednat?

Jenže Invia neprodává pouze zájezdy českých cestovních kanceláří, ale také těch zahraničních, zejména německých. Pro klienty je to v zásadě jedno, protože odlet mají i tak z České republiky. Rozdíl je pouze v tom, že na místě nemají česky mluvícího delegáta. Toho ale většina z nich ke slunění na pláži nepotřebuje.

Když však do hotelu, který má uzavřenou exkluzivitu s nějakou z českých cestovních kanceláří, dorazí Čech se zájezdem od německé cestovky, tvrdě narazí. Na recepci ho jednoduše odmítnou ubytovat. Následují peripetie se sháněním nového ubytování.

To někdy trvá pár hodin, jindy ale třeba i celý den, což může být velmi úmorné. Zároveň to obnáší množství komunikace s agenturou, zahraniční cestovní kanceláří atd. To také není pro každého.

Najděte si hotel sám, slyšel klient

Například server Novinky upozornil na případ muže, kterého v Turecku odmítli ubytovat v rezervovaném pětihvězdičkovém hotelu. Volal proto na linku Invie, kde zájezd hradil. Tam mu ale řekli, že oni jsou pouze zprostředkovatelem a případ řešit odmítají. Ať si prý sám najde a zaplatí náhradní ubytování. Agentura se nakonec omluvila za neprofesionální jednání a sjednala klientovi náhradu.

Pravdou ale je, že takový stres na dovolené nikdo zažívat nechce. Nezbývá tedy než u cestovních agentur nakupovat jen velmi obezřetně a poohlížet se po zájezdech, které pořádají české cestovní kanceláře. Ty jsou ale bohužel zpravidla dražší.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír
Vladimír
1 rok

Proto je lepší, podívat se na internet, věnovat tomu chvíli času a najít si dovolenou sám.
Letenky, ubytování, transvery, pojištění, nělik desítek minut nedělního odpoledne u notebooku a člověk může vyrazit poznávat krásy světa i bez CK i agentur, samozřejmě za mnihem nižší cenu a bez hrozby, že bude spát na letišti.
Ale je to každého boj.

Iris
Iris
1 rok

A proto volíme dovolenou bez cestovek – někdy je to sice trochu složitější, ale ve výsledku levnější a bez takovýchto “překvapení”.

Jarek
Jarek
1 rok
Reply to  Iris

Přesně tak