Český Lidl znovu ošidil zákazníky. Ale jak! Oblíbený výrobek musel okamžitě pryč

Obchodní řetězec Lidl zjevně dále pokračuje ve svých praktikách, kdy výrobky prodávané pod jeho privátními značkami opakovaně nesplňují to, co samy deklarují. Jednoduše platí, že se vydávají za lepší než jsou. Lidé tak platí vyšší cenu za něco, co nesplňuje požadavky na kvalitu.

Pořád se to opakuje

Dobrou zprávou je, že Státní zemědělská a potravinářská inspekce se na Lidl v poslední době více zaměřuje, protože u tohoto obchodníka dochází jednoznačně k největšímu počtu prohřešků, a to už několik let.

Tentokrát šlo o sušenou šunku Prosciutto Crudo, kterou Lidl prodává pod privátní značkou Italiami. Výrobcem je italská společnost Filiera Uno Prosciutti. Kontrolovaná šarže měla datum minimální trvanlivosti do 27.7. tohoto roku, ačkoliv se dá předpokládat, že problém mohl být trvalejšího rázu.

Každopádně, co se stalo. Na obalu sušené šunky je uvedeno, že jejích 100 gramů je vyrobeno ze 194 gramů vepřové kýty. Jak se ale ukázalo, nebyla to pravda. Laboratorní rozbor zjistil, že na výrobu tohoto množství bylo použito jen 142,5 gramu masa. Lidl tak, již tradičně, zákazníky ohledně podílu masa oklamal.

Prosciutto Crudo od Lidlu nemělo deklarovaný obsah masa. / Foto: SZPI

Hodně ošizená šunka

Možná vám přijde, že když je sto gramů šunky vyrobeno z takového množství masa, je to stále docela dobré. To ale není tak docela pravda. V případě sušených produktů z masa je hmotnost vždy uváděna v syrovém stavu. Proto budou tyto výrobky mít v drtivé většině případů vždy vyšší podíl masa, než jaká je hmotnost finálního výrobku v sušeném stavu.

Reálně tak výrobce použil na produkt o čtvrtinu méně masa než deklaroval. To je nepřípustné a inspekce prodej takto šizeného produktu okamžitě zakázala. S Lidlem potom zahájila správní řízení, které pravděpodobně skončí udělením pokuty.

Někteří lidé stále argumentují tím, že podobné prohřešky se dějí i v jiných řetězcích. To je sice pravda, avšak často jde o pochybení výrobce, který produkt dodává do více obchodů. V tomto případě ale Lidl není jen jedním z prodejců. Kromě toho, že je prodejcem výhradním, představuje také distributora tohoto výrobku pro Česko, což znamená, že za jeho kvalitu ručí.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Stálý redaktor magazínu AAzdravi.cz. Celý život se zajímá o zdravý životní styl, jehož efekt na spokojený život ho nepřestává fascinovat.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments