Český obchod výrazně zlevnil potraviny. Lidl ho zažaloval

Obchodní řetězec Tesco musí v poslední době čelit zlobě své konkurence. Poté, co se rozhodl uvést na pravou míru problematiku svých cen v porovnání s konkurenčním Rohlíkem, na což tento online obchod zareagoval právě žalobou, se nově bude muset zabývat také sporem s Lidlem.

Nakoupíte levněji

Tesco se v poslední době zabývá právě cenami svého zboží, respektive tím, jak je co možná nejvíce přiblížit představám zákazníků. Je totiž pravdou, že i tento řetězec spolu s dalšími v minulých měsících výrazně zdražoval, a to někdy až o desítky procent.

To však představuje pro zákazníky velkou zátěž. Navíc podle některých zpráv si obchodníci navýšili marže podstatně více, než bylo zapotřebí. Díky tomu mají teď určitý manévrovací prostor, kterého se Tesco rozhodlo využívat.

Na rozdíl od konkurence se jako první velký řetězec odhodlal k poměrně významnému zlevnění zejména potravin a dalších položek základní potřeby. Zlevněny byly stovky produktů, zejména pak těch, které patří k nejoblíbenějším. Jedinou podmínkou přitom je vlastnictví klubové karty. Ceny jsou pak opravdu zajímavé. Například Sedlčanský hermelín stál před zlevněním v Tescu 39 korun, dnes je s Clubcard trvale k mání za 30 korun.

Foto: Shutterstock

Žlutomodrá pro nízké ceny?

Aby zákazníci jasně viděli, které výrobky jsou zlevněné, označil je obchod na první pohled viditelnými štítky ve žlutomodré barvě. To se však nelíbí konkurenčnímu Lidlu, podle kterého má Tesco takto nedovoleně evokovat nízké ceny, které jsou podle názoru Lidlu spojeny právě s ním.

Pravdou je, že žlutá a modrá jsou typickými barvami Lidlu. Ten si také nechal zpracovat průzkum, podle kterého si zákazníci skutečně evokují určitou spojitost. To pak Lidl považuje za pokus Tesca zneužít jeho dobrou pověst.

Tesco něco takového pochopitelně odmítá a hodlá se bránit. Je také otázkou, nakolik dnes platí, že je Lidl levný. Tento řetězec totiž rovněž velmi podražil a některé produkty prodává už dráž než konkurence. V České republice se potom pravidelně potýká s nedodržováním deklarovaného složení výrobků svých privátních značek.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
19 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Ondrasou
Ondrasou
1 rok

To je blbost. Lidl zluto-modry Tesko modro-bíli Albert modro-zluty Kaufland červeno-bíli PENNY bilo-červeny Makro zluto-modro-bili glóbus zeleno-bili… To jsou blbosti o co se chtějí soudit.

ivana
ivana
1 rok

Tesco je nejdražším obchod který znám mě osobně se líbí jak dávají produkt do slevy a pak zjistíte že to si raději připlatíte 2.kc a máte to delší dobu trvání