Český obchodní řetězec ohromil Čechy. Náhle brutálně snížil ceny. Ušetříte 30 %, no konečně

Zdražování už bylo opravdu dost, obzvlášť pokud jde o potraviny. Pravdou je, že obchodní řetězce se na Češích poněkud vyřádily a jídlo jim zdražovaly mnohem více, než tomu bylo v okolních zemích. Faktorů bylo několik, roli hrají také daně, ale ukazuje se, že v Česku zkrátka pořádně narostly také marže jednotlivých obchodních sítí.

Už to začíná

Teď se o tom začalo ve velkém mluvit a celou záležitost budou pravděpodobně řešit úřady. Ve hře je obvinění, že tu řetězce zneužívají své tržní síly, jak opakovaně tvrdí například česká Agrární komora. Obchodníci se ale brání, že celé je to složitější a že tomu příliš nepřispívá ani přílišná koncentrovanost zemědělských výrobců v Česku. Pravdou je, že některá odvětví tu ovládá jen pár firem.

Všichni se ale asi shodnou na tom, že v době, kdy se ceny vstupů, jako jsou suroviny, energie nebo platy, přeci jen umoudřují, je rozhodně odkud brát a kde zlevňovat. Teď to bude o tom, kdo této situace využije ve svůj prospěch a pokusí se navýšit svou tržní sílu tím, že potraviny zlevní.

A první vlaštovku už tady máme. Jde o obchodní řetězec Tesco, který v poslední době poněkud mění svou strategii v mnoha ohledech. Například oznámil, že ruší distribuci tištěných letáků, které jsou přitom v českých domácnostech tak oblíbené.

Foto: Shutterstock

Tohle je velký rozdíl

Zároveň však hodně investuje do svého klubového programu Tesco Clubcard, který je jedním z největších v České republice. A obchodní řetězec toho náležitě využívá. Slevy na zboží teď ve velkém váže právě na klubový program, přičemž jich je opravdu velké množství.

Pokud chodíte nakupovat do Tesca, je obrovský rozdíl, když budete platit běžné ceny a právě ty klubové. Jak se zjistilo, zákazník s klubovou kartou ušetří v průměru třicet procent na nákupu. To je významné číslo. Pakliže byste normálně zaplatili 1000 korun, a mnozí lidé, kteří kartičku odmítají, to skutečně platí, s aktivním programem vás ten samý nákup bude stát pouhých 700 korun.

Tuto skutečnost jsme si ověřili na vlastní kůži. Úspora je skutečně významná. Nehledě na to, že za nákupy získáváte body, které se pak jednou za čas promění na peníze. Na druhou stranu je ale pravdou, že se takto vytvářejí zákazníci dvou kategorií a někdo by se mohl ptát, zda by nebylo možné zavést takové ceny plošně a nejen s klubovou kartou.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Radek
Radek
1 rok

Ž e jsem si toho dnes nevšiml,slevy mají akorát na kraviny.

Vladan
Vladan
1 rok

Hlavně ta personalizace reklamy a zboží. V akci a kupónech pak nabízejí úplně něco jiného, než standardně spotřebovávám.

Dušan
Dušan
1 rok

No, já myslím, že největší blbci, jsou autoři aazdravi

Libor
Libor
1 rok

No další blbost,ty neklubové ceny jsou hanebně předražené a ty klubové jsou normálně předražené jako všude.