Chronický únavový syndrom dokáže zničit život. Jak se mu vyvarovat?

Chronický únavový syndrom se velmi často tváří velmi nenápadně, takže se nelze divit skutečnosti, že jej mnoho lidí v první chvíli mylně zaměňuje za naprosto běžnou únavu, která čas od času přepadne snad úplně každého z nás. Zkráceně nazývaný CHÚS ale nelze brát na lehkou váhu a určitě není na místě jej podceňovat. V extrémním případě totiž dokáže zničit život.

Co je chronický únavový syndrom?

CHÚS lze velmi stručně vystihnout jako nadměrnou únavu, která vzniká bez zjevné příčiny. Pokud bychom to chtěli říct opravdu laicky, pak bychom chronický únavový syndrom vysvětlili tak, že se díky němu člověk cítí neustále nadměrně vyčerpaný, aniž by prováděl něco fyzicky velmi náročného.

Proč vzniká?

To je velmi dobrá otázka. Důvodů ke vzniku CHÚS může být hned několik:

  • stres
  • oslabená imunita
  • cukrovka
  • problémy se štítnou žlázou
  • deprese
  • nedostatek spánku
  • úzkost
  • chronická infekce
  • hormonální nerovnováha u žen
  • nevhodná skladba jídelníčku

A jak se projevuje?

  • bolest hlavy
  • závratě
  • nevolnost
  • střevní potíže
  • poruchy sexuálního rázu (snížený apetit, problémy s erekcí)

Co na chronický únavový syndrom pomáhá?

Pakliže máte pocit, že se CHÚS týká i vás, pak se určitě budete zajímat o to, jak si můžete ulevit. Chronickým únavovým syndromem v současné době trpí stále více lidí – bez ohledu na to, jestli se jedná o muže či ženy. Pacienti jsou lidé napříč všemi věkovými kategoriemi. Na jednu stranu se to dá očekávat, protože dnešní doba je hodně hektická, plná stresu, kterému se lze jen stěží vyhnout.

Zajistěte tělu vitamíny a minerály

První pomocí je zajištění minerálů a vitamínů, které vašemu tělu očividně chybí, pakliže vás sužuje nadměrná únava. Vitamíny i minerály lze doplnit vhodnou stravou, nemusíte se spoléhat na pomoc z lékárny – do jídelníčku zařaďte hodně ovoce a zeleniny, dopřejte si kvalitní maso, nezapomínejte na mléčné produkty a celozrnné pečivo.

Pochutnejte si na smoothie

Příznaky CHÚS můžete zmírnit s pomocí smoothie, které si můžete dle vlastní chuti a libosti připravit sami doba. Stačí vsadit na správné potraviny, záleží pak už jen na vás, jestli si smoothie připravíte pouze z ovoce či ze zeleniny, nebo jestli se ingredience rozhodnete různě namíchat a vytvářet tak zajímavé chutě.

Mohlo by vás zajímat

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.

6
Komentujte

avatar
4 Komentářová vlákna
2 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
6 Autoři komentářů
MichaelaMartinaTomasLenaKlára Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martina
Host

Jo, já ho měla, bohužel. Prošla jsem si peklem, skoro půl roku jsem byla jen ležák. Přestala mi fungovat paměť atd. No pracovala jsem na sobě a dostala se z toho. Byl to běh na delší trať. A teď už je to ok. Jen jsem víc unavená než jiní, ale funguju. V březnu mi vyjde 11 kniha:-)

Tomas
Host
Tomas

A co by jste poradili člověku co nesmí kvůli alergiím ovoce ani zeleninu a má k tomu ještě atopický ekzém, takže zapotit se u běhu atd je pro mě peklo děkuji za jakoukoliv odpověď

Lena
Host
Lena

Vyvarovat se ČEHO, ne ČEMU: příklady: vyvarovat se manipulace s nalezenými uhynulými ptáky; vyvarovat se zcela moučníků; vyvarovat se působení slunce; vyvarovat se hádek
poznámky k heslu: nikoli: vyvarovat se + 3. pád

Honza
Host

Hezký den, chronický únavový syndrom je velice aktuální v současném zimním období. Hektická doba zdraví taky bohužel moc nepřidá. CHÚS jsem řešil i u sebe a kromě smoothies můžu čtenářům doporučit následující: – dostatek pohybu; zekména aerobní aktivity jako je běh, kickbox, aerobic a podobně okysličí zělo a zároveň do něj uvolní endorfiny, které přispívají k dobré náladě – dostatek spánku – souvisí s pohybem výše, ale je taky dobré spát v chladnější místnosti s ideálně co nejméně světla a před usnutím nekoukat na monitor či mobil – dostatek hořčíku, ideálně z minerálky – tělo má pak více energie, je… Číst vice »

Klára
Host
Klára

Ahoj Honzo, díky za radu. Myslím, že máte ve všech bodech pravdu. Hořčík si beru denně, také piju spíš jen obyčejnou vodu, střídám to s bylinkový mi čaji. Někdy si občas dám i krabičkový džus ( ale spíš ten kvalitní ). Také dostatek spánku je nutný, i když to pokaždé nevyjde. I ten poslech hudby spíš té pohodové a klidné je dobrý.
Zdravím Klára

Michaela
Host
Michaela

Super! Díky za mily članek!

Loading...