Drsné varování ekonoma. Obchody se chystají Čechy před Vánoci ve velkém ošidit, to je vážně síla

Bohužel stále platí, že praktiky řady českých obchodníků, a to i těch velkých, jsou jako z divokého západu, jakkoliv se už chystá regulace, která by to měla změnit. Před těmito Vánocemi je ale potřeba se mít ještě na pozoru a je otázkou, zda obchody nevymyslí nové kejkle, kterými by zákazníky opět mohly natáhnout, jak jsou zvyklé.

Falešné slevové akce

Zkušený ekonom Lukáš Kovanda v televizi CNN Prima News varoval zákazníky před nejrůznějšími slevami, kterým je velmi jednoduché podlehnout. Ve skutečnosti však o žádné slevy nejde, často jsou přitom ceny dokonce ještě navýšené oproti normálu. Takový postup dává před vánoční sezónou smysl, protože lidé hodně nakupují a jsou ochotni tolerovat i vysoké ceny. V Česku je však z nějakého důvodu před Vánoci téměř všechno označeno jako akce, ačkoliv o žádnou nejde.

Podle Kovandy je přibližně třetina slev, na které zákazníci narazí, falešná. Tento postup se mnohokrát osvědčil a neustále funguje. Obchodník jednoduše nejprve navýší cenu oproti normálu a pak ji zase sníží. Ovšem nechá ji třeba výše než byla úplně původně.

V České republice se rozmohl také nešvar velkých slevových akcí typu Black Friday. Ty probíhají už v podstatě celý listopad a odvolávají se na jedinečnou akci ve Spojených státech amerických, kterou je takzvaný černý pátek. Ten je ale v USA probíhá jediný den v roce a přináší skutečně zajímavé slevy. V Česku ho přitom prodejci používají jak po celé předvánoční období, tak i několikrát v průběhu roku.

Foto: Shutterstock

Vydělat za každou cenu

V Česku bohužel stále platí, že obchodníci chtějí vydělat za každou cenu. Kovanda se jim vlastně ani nediví, protože je to právě vánoční sezóna, která rozhoduje o ekonomickém úspěchu či neúspěchu za celý rok. Pokud se nepovede, obvykle to znamená velký problém.

Je ale otázkou, zda by se lidé měli balamutit tím, že nakupují ve slevách, i když o žádné nejde. Již brzy by však měly vstoupit v platnost novely, které podobnému chování chtějí zabránit. Například bude nutné uvádět u slevy původní cenu, která platila předchozích 30 dnů.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Maminka se zájmem o zdravý životní styl. Miluje dlouhé procházky přírodou zakončené posezením v dobré restauraci.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments