Obchodní řetězce stále častěji využívají mobilní aplikace. Ne každý to s nimi ale umí

O slevových akcích se v poslední době velmi vzrušeně diskutuje. Zaznívají například i hlasy, že by se měly úplně zrušit, protože nejde o něco, co by ve skutečnosti prospívalo zákazníkům, jak si mnozí myslí, ale není to nic jiného než marketingová vábnička obchodních řetězců, které si potom mohou pohrávat s cenami a třeba vysoce našponovat standardní ceny.

Letáky pomalu mizí

Některým se potom slevové akce nelíbí z toho důvodu, že v období, kdy začínají, se v některých obchodech nedá rozumně nakupovat. Nahrnou se do nich totiž davy akcíchtivých jedinců, často seniorů, kteří se snaží ulovit výrobky s výrazně sníženou cenou.

Dlouhou dobu byly slevové akce promovány prostřednictvím papírových letáků. Jistě si pamatujete na doby, kdy vám do schránky chodily celé štosy těchto letáků, že se tam často ani nevešly. Tyto doby však pomalu, ale jistě pomíjejí. Řada řetězců se papírových letáků vzdává, případně je nedistribuuje v takové míře, a nahrazuje je modernějšími cestami.

Ty však příliš nevoní důchodcům, kteří jsou zvyklí na staré dobré zaškrtávání v letácích a novým věcem se moc učit nechtějí, případně jsou na ně zkrátka složité. Stále častěji se tak stává, že narážejí na tyto neviditelné bariéry a k mnoha zajímavým akcím, kterých by jinak využili, se prostě nedostanou.

Předpokladem k řadě výhod v obchodních řetězcích se totiž stává věrnostní program svázaný obvykle s mobilní aplikací na chytrém mobilním telefonu. Ty však starší lidé často nevlastní, případně je neumí tak dobře využívat.

Foto: Shutterstock

Individuální nabídky

Na mobilní aplikace v poslední době vsadily především oblíbené řetězce jako Lidl a Kaufland, které v nich nabízejí opravdu atraktivní slevy, ať už na konkrétní produkty nebo celé sortimentní kategorie.

Svým způsobem to dává logiku. Slevy je totiž v aplikaci vždy nutné aktivovat, a kdo tak neučiní, nakupuje za plnou cenu. Obchodní řetězce tímto způsobem lákají ty, kdo mají o slevy zájem a jsou ochotni investovat určitý čas. Ostatní, kdo o slevy zájem nemají, je také nedostanou. Pak jsou tu ale právě i senioři, kteří by zájem měli, ale o slevě se nedozví, případně ji nedokáží využít.

Dá se přitom předpokládat, že tento trend se bude dále prohlubovat. Je možné, že plošné slevy pro všechny z obchodů vymizí a k dispozici budou jen individuální nabídky přes mobilní aplikace, které budou zohledňovat profil daného člověka. Také v tom spočívá výhoda moderních technologií.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
13 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
Jan
1 rok

Proč n nemohli si nakoupit když pobírají almužnu. My si ještě dokážeme vydělat a oni?

Richard
Richard
1 rok

Nakupuji na Rohlík.cz.Jsem také důchodce.Jen s tím rozdílem, že mě donesou nákup až do bytu.Když jste hloupý,tak trpte.

Miroslav
Miroslav
1 rok

Vyčítat něco jakémukoli zákazníkovi že nakupuje ve slevě nebo v akci kterou sám prodávající vymyslel a organizuje je sprosté a obrátí se proti jim samotným. Ať si své nabídky strčí někam. Je dost jiných prodejců kde se dá nakoupit bez výčitek že jste si dovolil vůbec do obchodu vstoupit.

Aster
Aster
1 rok

Pravda – je to jediná možnost a taky to tak dělám – brambory, zelenina, ovoce, maso, mléko a vejce – jenže pro spoustu lidí je tohle kdoví proč problém…

Aster
Aster
1 rok
Reply to  Aster

toto je odpověď jiřímu

Jan
Jan
1 rok

Pracoval jsem 10let v nejednom obchodním řetězci. Jistě si spousta lidí všimlo, že jsou produkty , které do akce míří každé tři týdny a pak produkty které jsou v akci dvakrát do roka a méně. To je ovlivněno smluvní cenou s dodavatelem. Nicméně pokud například jeden nejmenovaný krám, nazveme ho Velke K, domluví s jedním pražským pivovarem třeba Velké S, zajištění odbytu ktery tento pivovar potřebuje, má pak mnohem více možností manipulovat s cenou. Co se týče akcí v Česku, jedná se většinou o podvod na zákazníky. S cenami se hejbe v průběhu roku tak, jak to vyhovuje prodejcům a… Číst vice »

Last edited 1 rok by Jan
Marek
Marek
1 rok
Reply to  Jan

Máte pravdu. Ovšem není to žádná česká specialita. Tento nešvar a podvod se “slevami” funguje všude a všude je to téma v médiích. Jen v Česku je to trochu vyhraněné. Ale zakázat to nelze a ani to nemá význam. Obchod najde vždy novou cestu, jak zákazníky nalákat, resp. oblbnout. Jsou na to celé týmy specialistů.

Marie
Marie
1 rok

V akci bývají většinou potraviny, které nepotřebuji nebo nemám na ně chuť nebo je vůbec nejím. Jsem téměř osmdesátnice, aplikaci v telefonu mám, tak že nevím, jestli zrovna tahle opatření by měla bránit důchodcům v nákupech v akci.

Jiří
Jiří
1 rok

Hlavně mimo nepotřebných kravin které jsou v akci a je jich mraky na skladě tak když se to týká potravin tak to ani na krám nedovezou a člověk musí koupit to co je takže když nebudou žádné akce tak to ani nepozná normální zákazník a už já teď hodně nakupuji přímo od farmářů dobrý a kvalitní potraviny a jsou i cenově níže než v marketech stačí si najít své farmáře v okolí 🤔

Last edited 1 rok by Jiří
Josef
Josef
1 rok

Já též aby se zrušili slevy v akci.

Michal
Michal
1 rok

Jsem pro aby se veškeré akce v obchodech zrušily úplně.

František
František
1 rok

A přijde někdo na to proč. Valorizace důchodů je vždy až po období a tak se snaží, aby vyšli. Nechápu, proč.jsme v poslední době pořád našim pisálkům na mušce. Uvědomte si pisálkové a vy mladí, že jsme si na důchod spořili a pravidelně přispívali a někdo to použil na zaplácnutí díry v rozpočtu a teď to chybí. Protože se tohle neučí ve školách, musí vám tu dobu někdo připomenout…..-)