Jaké ovoce si rozumí s hubnutím a kterému se vyhnout?

V některých návodech na rychlé zhubnutí je ovoce striktně zakázáno, zejména proto, že obsahuje vysoké množství ovocného cukru, fruktózy. Na druhou stranu naleznete diety, které jsou založeny pouze na konzumaci ovoce a zeleniny. Jak je to s ovocem doopravdy? Které kousky se hodí do režimu redukční diety?

Vhodné ovoce při režimu redukční diety

Výborná je papája, protože podporuje rychlejší trávení. Ta do režimu redukční diety určitě patří. Banány si můžete dovolit, vhodné jsou zejména díky vysokému obsahu vlákniny. Banán má místo jako snídaně nebo dopolední svačina. Díky detoxikačním účinkům citrónové šťávy byste den měli začít sklenicí vody s citrónem. Citrón pomáhá trávícímu systému. K dopolední svačině je zase vhodný grapefruit nebo granátové jablko. Nemusíte se bát ani borůvek a pomerančů, obsahují vysoké množství antioxidantů, stejně jako meruňky a broskve. Sáhnout můžete i po rybízu, pomelu, jahodách nebo ananasu.

Jak správně konzumovat ovoce

Ačkoliv je smoothie chuťově výborné a jedná se o rychlou snídani nebo svačinu, pro redukční dietu je nejlepší, pokud sníte celý kousek. Celý kousek obsahuje více vlákniny a ta zaručí pomalejší vstřebání ovocného cukru do těla. Při redukční dietě by měly být v jídelníčku obsaženy maximálně dvě porce ovoce denně. Po sušeném ovoci sáhněte pouze v případě, kdy nemáte k dispozici čerstvý plod. Sušené ovoce nejdříve namočte na chvíli do vody. Ovoce je vhodnou formou, jak zahnat chuť na sladkosti, pokud ale budete mít v jídelníčku dostatek zdravých tuků, jako například oříšky, semínka, olivový olej, tělo nebude mít takovou potřebu rychlé energie a o cukry se nebude hlásit tak rychle. Dobrým pomocníkem je také kokos, ten podporuje metabolismus a funkci jater. Můžete si jej dát na ovocný salát.

Glykemický index

Po konzumaci ovoce nám rychleji stoupne hladina cukru v krvi. Pozdější pokles nás povede k další chuti doprovázené větším hladem. Abychom snížili glykemický index ovoce můžeme jej smíchat s neslazeným bílým jogurtem nebo tvarohem. Jídlo nás zasytí na delší dobu.

Kterému ovoci se vyhnout?

Žádnému! Nemusíte vynechávat žádné ovoce, jedná se jen o menší množství. V menším množství byste měli v jídelníčku zařadit mango, hroznové víno a opatrně i s větším množství banánů.

Mohlo by vás zajímat

Loading...

Autor: Iva Vendolská

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na