Potíže Dedolesu pokračují. Je v insolvenci

Jak rychle se mohou velké plány proměnit v boj o holou záchranu, navíc s velmi špatnými kartami, ukazuje příběh internetového obchodu Dedoles. Ten je původem slovenský, avšak v České republice je velmi oblíbený a řada zákazníků ho má ve velké oblibě.

Rychlý růst a potom pád

Dedoles přinášel na český trh netradiční módu, zejména potom originální ponožky a spodní prádlo. Do sortimentu však postupně zařazoval další položky. Jeho růst byl přitom doslova impozantní. V loňském roce pak doslova vystřelil a chystal se masivně expandovat.

Jenže změna situace na trhu mu zasadila drsnou ránu. Firma se snažila růst, aby vyhověla požadavkům zákazníků, a tak zaměstnala spoustu nových lidí, otevřela si velké sklady a naobjednávala množství zboží. Pak ale přišel propad poptávky a vše se najednou obrátilo.

Dedoles nejprve přestal být schopen platit faktury, což mu doslova přerostlo přes hlavu. Teď už oznámil, že zavírá i své kamenné prodejny, které stejně tvořily jen menšinu prodejů.

Na Slovensku už firma vstoupila do insolvenčního řízení. Je tedy v úpadku. Její česká odnož teď udělala to samé. Ukázalo se přitom, že pohledávky, které věřitelé vůči Dedolesu mají, vůbec nejsou nízké, ba právě naopak. Jen na Slovensku jich přihlásili za více než miliardu korun.

Foto: Shutterstock

Hledání investora nevyšlo

Šéf Dedolesu sice takovou výši odmítá a řadu pohledávek rozporuje. To už je ale možné připsat i tomu, že se ze všech sil snaží vybojovat alespoň něco. Budoucnost obchodu je totiž přinejmenším nejistá.

Ještě před pár měsíci se mluvilo o tom, že by do firmy mohl vstoupit investor. Měla probíhat i nějaká jednání. Ale rovněž skutečnost, že to nakonec nedopadlo, dokládá, že stav Dedolesu je velmi neutěšený.

Vyjádření společnosti Dedoles

Podle vyjádření společnosti Dedoles nakonec jednání s investory dopadla a řeší se už jen právní kroky. V příštích měsících by mělo být oznámeno více.

Firma také zdůrazňuje, že restrukturalizace na Slovensku a insolvenční řízení v České republice nemá vliv na eshop, který zůstává nadále v provozu. Firma nepůsobí pouze v Česku a na Slovensku, ale celkem ve 20 zemích Evropy.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
6 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jana
Jana
1 rok

No bodejť by nekrachoval,velký vzestup a potom pád,no protože lidi zjistili ,že prodává předražený krámy ,který nic nevydržej a že je to samý ja na tržnici.sama jsem nakoupila jednou a dost…předražený ponožky,která se po jednom vyprání rozpadly🤣🤣🤣

Xavier
Xavier
1 rok
Reply to  Jana

Možná u vás v rusku, v ČR máme možnost zboží reklamovat a běžně se to dělá a funguje to.

Nechtěla jste napsat onuce? To je ruská alternativa.

Bob
Bob
1 rok
Reply to  Xavier

Osle.

Aster
Aster
1 rok
Reply to  Xavier

No, tak někdy je ta možnost reklamovat jen na obrazovce – což se dá zjistit jen metodou pokus- omyl.

Bob
Bob
1 rok
Reply to  Jana

Je to tak, nekvalitní výrobky, nesouhlasí velikosti, sice líbivé motivy, ale kvalita o ničem.

Michal
Michal
1 rok

Největší je Alza v Česku