Jedla hranolky a pizzu. Přesto zhubla 19 kilogramů. Žena prozradila, jak toho dosáhla

V dnešní době je těžké najít někoho, kdo by nechtěl alespoň trochu zhubnout. Mnoho lidí pak tato otázka skutečně trápí a veškeré jejich pokusy většinou ztroskotají na tom, že si nedokáží odepřít oblíbená jídla. Možná na to jdou ale příliš složitě a dělají z toho zbytečnou vědu. Australanka Bree Lenehanová totiž tvrdí, že zhubnout můžete, i když budete jíst nezdravě, třeba hranolky a pizzu.

Přísný režim často nefunguje

Většina lidí se pustí do hubnutí po hlavě a začne se striktně řídit tvrdými dietami, které nezřídka obsahují pokrmy, které je neuspokojují nejen chuťově, ale ani po výživové stránce. Ve výsledku pak máte neustále hlad, což se jednoho dne zlomí a veškeré snažení přijde nazmar, protože spadnete zpět do své původní životosprávy.

Podobně na tom byla právě podnikatelka Bree, která se svou váhou dlouhé roky zápasila. Žádné zaručené diety u ní nefungovaly, a tak se rozhodla jimi neřídit. Řekla si, že bude jíst to, co jí chutná.

Život je příliš krátký na to, abychom se omezovali v jídle. Klíčové ale je to, kolik jídla ve skutečnosti sníte,” uvedla Australanka na svém profilu. Podnikatelka zde radí ostatním uživatelům, jak změnit životní styl. Je totiž přesvědčena, že klíčem ke štíhlosti je velký objem jídla. V zásadě to znamená, že si vybírá jídla, které ji poskytnou delší pocit sytosti. Změnila také své stravovací návyky a některá svá oblíbená jídla vyměnila za zdravější a sytější verzi.

Dilema, které v případě hubnutí není tak jednoznačné, jak by se mohlo zdát. / Foto: Shutterstock

Pochutná si a je sytá

Nepředstavujte si to ale nijak dramaticky. Například přestala jíst bramborové chipsy a namísto nich si dopřává popcorn. Nad tím by pochopitelně řada výživových poradců kroutila hlavou. “Popcorn má nízký obsah kalorií a vyšší objem, což znamená, že ho můžete sníst víc a budete se cítit plnější,” vysvětluje Bree svou zdánlivě logickou rovnici.

Jak žena sama říká, v jejím jídelníčku jsou nedílnou součástí také hranolky či pizza, na kterých si vždy pochutná a cítí se po nich sytá, takže delší dobu nemusí jíst. V jejím případě to funguje. Zatímco přísné diety jí vždy dovedly na scestí a k přejídání, konzumace běžných a sytých jídel v menším množství vedlo k tomu, že zhubla 19 kilogramů.

Recept na pizzu, která zasytí

Bree se také podělila o recept na svou oblíbenou pizzu, která ji vždy náležitě zasytí.

Co budete potřebovat

  • sladké brambory (batáty)
  • sýr
  • rajčata
  • bazalku
  • červenou cibulu
  • rajčatový protlak

Postup přípravy

Předehřejte troubu na 200 stupňů a nakrájejte batáty. Každý kousek by měl mít přibližně 2 centimetry. Na plech položte papír na pečení a potřete ho olivovým olejem, potom vložte batáty a pečte 20 minut. Jakmile budou hotové, položte na ně sýr, cibuli, bazalku, rajčata, případně cokoliv, co máte rádi a co si dopřáváte na klasické pizze. Nechte zapéct dalších 5 minut a můžete jíst.

Foto: Shutterstock, zdroj: The Sun

Autor: Tereza Vávrová

Výživová poradkyně a dlouholetá autorka článků se zdravotní tematikou.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments