Lidl doslova namíchl zákazníky. Zhoršil kvalitu oblíbeného produktu, lidé jsou znepokojení

Obchodní řetězec Lidl před rokem doslova nadchl Čechy tím, že do tuzemských obchodů přinesl nevídanou novinku. A to takzvané bedýnky s ovocem a zeleninou, které by jinak vyřadil z prodeje a vyhodil. Takto si je ale lidé ještě mohli v množství tři kilogramů na bedýnku zakoupit za víceméně symbolickou cenu 25 korun.

Skvělý projekt, ale s kaňkou

Není divu, že si celý projekt získal velkou vlnu zájmu a lidé si bedýnky oblíbili. Každý pochopitelně z různých důvodů. V poslední době se hodně apeluje na to, aby lidé neplýtvali a podobný způsob zpracování potravin, které už musely pryč z regálů, do tohoto konceptu přesně zapadá. Další potom oceňovali skutečnost, že si mohou potřebu zeleniny a ovoce pro domácnost opatřit takto levně, přestože třeba nemají možnost vybrat si přesně to, co potřebují.

Bedýnky v Lidlu však byly poskládány obvykle velmi dobře a na internetu pak bylo k nalezení bezpočet receptů, jak z takového balení udělat hned několik různých a zajímavých jídel. Většinou jsme v bedýnce našli nějakou tu cibuli, červenou papriku, mrkev, salát, rajčata, jablka, pomeranče, někdy třeba i avokádo.

Podle Lidlu se do bedýnek dostávalo zboží, které bylo třeba lehce poškozené, případně už bylo v regále příliš dlouho a muselo pryč. Dříve by se skutečně vyhodilo, ale takto se zpracuje. Zájem o bedýnky býval obrovský, takže se na mnohé nedostalo a nedostává. Nejčastěji jsou bedýnky na prodejnách k mání po ránu.

V poslední době si však zákazníci začali všímat toho, že kvalita bedýnek šla hodně dolů. V některých případech je třeba velkou část obsahu vyhodit, protože není lehce poškozena, ale třeba už prohnilá či zcela oschlá. Na problém upozornil i server Vitalia.

Foto: Shutterstock

V každé prodejně jinak

Na sociálních sítích se o svou zkušenost podělila například paní Lenka Vymlátilová, která byla ráda, že na bedýnku ve svém Lidlu konečně narazila, protože dříve se jí nepoštěstilo. “Vzápětí moje radost ovadla stejně jako obsah bedýnky. Ten byl bohužel v tristním stavu, nejen ovadlé, ale i pěkně nahnilé a plesnivé kousky tam panáčci z Lidlu naskládali,” uvedla zákaznice.

Řada zákazníků má přitom s bedýnkami stále dobré zkušenosti, byť upozorňuje, že jejich obsah je skutečně spíše k okamžitému zpracování. Ukazuje se však, že kvalita se liší prodejnu od prodejny. Je to pochopitelně tím, co do bedýnek personál naskládá.

Lidl by však měl urychleně jednat a nastavit určité standardy na to, co se ještě do bedýnek může dostat a co už ne. Jinak totiž v tomto jinak skvělém projektu může ztratit důvěru zákazníků, což by byla škoda.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Melinda
Melinda
1 rok

Ve většině Lidlů jsou bedýnky perfektní. Zajímalo by mne co Lidl udělal Vavrenkovi, vypadá to jako posedlá msta. Co třeba bedýnky v Penny už je někdo viděl to je zoufalství.

Jarka
Jarka
1 rok

V Lidlu Sedlčany jsou bedýnky perfektní, je to dobrý napad