Cenovky v obchodech mohou být někdy matoucí. Lidé nakoupí za jinou cenu, než čekali

Obchodní řetězec Lidl se v České republice dlouho těšil značné popularitě. Bylo to dáno především tím, že nabízel většinu zboží za příznivé ceny a často se strefoval do aktuálních trendů, kdy jako jeden z prvních například přinesl sekci bio potravin, případně pravidelně pořádal tematické týdny s neokoukanými produkty.

Avokáda s velkými rozdíly

V poslední době však kvalita Lidlu poněkud upadá, zatímco jeho ceny stoupají. Přičemž to platilo ještě před současným plošným zdražováním. Zákazníci si stěžují na špatně doplňované zboží, kontroly inspekce pravidelně nacházejí prohřešky a problém už doznává i označování cen.

Na něj nás upozornila čtenářka Monika. “Chtěla bych nějakým způsobem upozornit na nepřehlednost cen v řetězci Lidl, která mi přijde záměrná. Zkoušela jsem je kontaktovat přímou zprávou na Instagramu, ale nikdo se neozval. V příloze posílám fotografie. Většinou se jedná o zeleninu a ovoce, několik různých cenovek v kterých se nedá vyznat co k čemu patří. Už několikrát jsem koupila něco v domnění nižší ceny a poté jsem byla vyvedena z omylu. Ano, někdy se špatně podívám například na gramáž ale proč dávají vedle sebe čtyři ceny avokád?” Problém doložila také fotografiemi.

Je skutečně zajímavé, že Lidl pověstný spíše úzkým sortimentem, kdy od každého druhu není příliš na výběr, najednou nabízí najednou hned čtyři druhy avokád, které navíc prodává vedle sebe a s cenovkami, u kterých není jasné, která k čemu patří. Rozdíly v ceně jsou přitom poměrně značné. Zatímco nejlevnější avokádo stojí 29,90 korun, to nejdražší už vyjde na 149 korun.

Avokádo si můžete koupit za různou cenu. / Foto: Monika D.
Jen je obtížné určit které je které. / Foto: Monika D.

Nástrahy na každém rohu

V takovém případě se pochopitelně jen velmi obtížně prokazuje záměr, ale je pravdou, že podobné praktiky jsou v obchodních řetězcích poměrně časté a dlouhodobé. Nutno říct, že někdy mohou být způsobeny jen pochybením na straně zaměstnanců, kteří se nenamáhají označit ceny přehledným způsobem. Nelze ale vyloučit, že jde také o součást obchodní strategie.

Lidé jednoduše vidí levný produkt, a tak po něm sáhnou. Neuvědomí si však, že možná sáhli po výrazně dražším, který je jen podobný. Po zaplacení si svého omylu už obvykle nevšimnou, obzvlášť pokud mají velký nákup.

Nezbývá tedy, než se mít na pozoru.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
70 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav
Miroslav
1 rok

Přesně Avokádo jsem takto koupil, naštěstí málo položek s u pokladny zpět. Je třeba být stále ve střehu nejen v Lidlu. Jinak Lidl už moc nevyužívám. Žádné velké akce, či nabídky.

Petr
Petr
1 rok

Několikrát se mi v LIDLu stalo, že na účtence se mi objevilo zboží, které jsem v košíku vůbec neměl.

Rene
Rene
1 rok

Pokud kupujete zboží a markujete přímo v prodejně, je lepší načíst cenu z lístečku se slevou a nikoli z obalu zboží. Ale jinak Lidl je hodně pozadu v řízení a podvodech za ostatními řetězci. V ostatních větších řetězcích se s tím setkám daleko častěji a někdy s úplně úmyslnými praktikami.

Anna
Anna
1 rok
Reply to  Rene

Tak sdílejte víc, my ostatní prezivajici konzumenti taky chceme vědět!

Petra
Petra
1 rok

Možná není od věci, zopakovat si první třídu kde se děti učí číst. Vše je uvedeno na cenovce i na zboží. Jen si to přečíst.

Anna
Anna
1 rok
Reply to  Petra

Možná není od věci jít naproti zdi opravdu rychle??

Karel
Karel
1 rok

29,90 vlevo, 49,90 uprostřed. Je to naprosto jasné. A to vpravo není avokádo, ale mango.

Jana
Jana
1 rok
Reply to  Karel

Presne, možná by stačilo, kdyby se paní naučila číst i cenovky, kde je napsáno 2 ks v balení, apod. 😄

Ladislava Nohejlová
Ladislava Nohejlová
1 rok

To samé bylo i s jahodami!!!! Několik druhů balení jahod, různé ceny a nikdo nevěděl která cena k jakým jahodám patří!!!

Jiří
Jiří
1 rok

Chaos, dvěstě lidí v Lidlu a nikdo neví, zase nebudu spát.

Radka
Radka
1 rok

Pouze ti, kteri umí číst nebo sa alespoň zeptat, když si sami neporadí. Ať už personálu na prodejně,nebo až při placení.

Denisa
Denisa
1 rok

Stačí si číst malý písmenka pod názvem vše je tam napsané

Anna
Anna
1 rok

Přesně to se mi dnes stalo.. na cenovce 29.90, u pokladny 34,90.. Smejdi

Denisa
Denisa
1 rok
Reply to  Anna

A nebyli vám náhodou vráceny peníze?

Filip
Filip
1 rok

No a ted mi ukazte jediny obchod ktery nepouziva totozne taktiky, zakladm je ze vzdicky ctu co kupuji, pokud se nebavime o spotrebnim zbozi jako rohliky maslo jogurty atp

Martin
Martin
1 rok

Přijde mi to jako placený obsah… přitom tam je vše ok…snad nechcete vzít avokádo a o pár krabic najít další třeba levnější, to že jsou pokope je predse logicke…po další na prodejně jsou zaměstnanci a čtečka na ceny…

Monika
Monika
1 rok

Znám,nejvíce se mi líbí cenovky příklad,čokoláda a na stejném místě pod ní cena a ona nepatří k čokoládě ale k jinému zboží pod čokoládou!Nikde jinde tohle není,jen Lidl!Někdo řekne je to tam napsané ale ti starší to neprectou!Lidl na to sází .Už tam nechodím.

Kristýna
Kristýna
1 rok
Reply to  Monika

Možná protože Lidl má ceny NAD zbožím?🤔 to není problém lidlu, ale že vy neumíte číst🤷🏻‍♀️

Monika
Monika
1 rok
Reply to  Kristýna

Představte si,že číst umím dokonce i psát!Nikde v obchodě to není jen Lidl má cenovky nad zbožím!Zhrejme neumíte Vy číst já psala že cenovky pod čokoládou patří dolů !🤣Bože můj!

Jiří
Jiří
1 rok
Reply to  Monika

Ježkovy voči. A stejně proto nikdy nepojedete do Anglie co. Jízda vlevo je tam z důvodu potřeby podvádět a šidit automobilisty z ciziny. No, tak třeba takhle: Přesně, taky jsem to vyzkoumal, není to jen u “čokolády na stejném místě”, ale myslím, že i u jiného zboží, jakoby to bylo snad schválně viďte, zboží je na stejném místě a cenovka je nad ním. Koukám, že to tak mají u všeho. Myslím, že Lidl musí být okamžitě zlikvidován! To nejde tohleto! A ta avokáda??? To už je vrchol, myslím, že Lidl chce zničit rovnováhu ve vesmíru a způsobit věčný chaos. Zničit… Číst vice »

Monika
Monika
1 rok
Reply to  Jiří

A co mi je do avokád?!Žádný jiný obchod tohle nemá,jen Lidl!Nevím proč bych měla jezdit d Anglie!Nebolelo tohle sesumirovat?!Lidl se zničí sám.

Gerak
Gerak
1 rok
Reply to  Monika

Paní/slečno Moniko. Vy jste asi přišla o část mozku nebo vám vůbec nedorost. Brečíte kvůli tomu, že mají cenovky jinak, ale když to víte, tak na co si stěžujete? Choďte nakupovat jinam, když vás to tak sere. Všude je něco. Zkuste si pracovat s lidma. Při průchodu obchodem si občas říkám, že lidi jsou opravdu retardovaní nebo se někteří nevyvinuli… Nechat třeba jogurt v nápojích, čokoládu u mouky atd.. To mi přijde jako retardace. Nebo se hádat kvůli koroně u pokladny. Zažil jsem i paní, která se hádala kvůli 40 haleřům. Nakonec zjistili, že pokladní narazila jiné zboží a ta… Číst vice »

Ivana
Ivana
1 rok
Reply to  Gerak

😄