Lidl spouští úžasnou novinku. Češi jsou nadšení, ušetří velké peníze

Obchodní řetězec Lidl si pro své zákazníky připravil další velkou věc, která má potenciál zpříjemnit nakupování v jeho prodejnách. Jako první už před časem rozjel projekt bedýnek, v rámci kterého za symbolickou cenu prodává ovoce a zeleninu, kterou kvůli drobným vadám musel stáhnout z regálů.

Velká změna v obchodní strategii

Jak je ale známo, v obchodních řetězcích se i tak hodně plýtvá. Spousta potravin je vyhozena jen proto, že jim propadne doba minimální trvanlivosti nebo datum spotřeby. Obchody však dosud vycházely z toho, že se jim vyplácí raději prodávat za plné ceny, než aby samy sobě konkurovaly prodejem příliš levného zboží, kterého se potřebují zbavit.

To se však podle všeho mění. Je to právě Lidl, který chce omezit plýtvání také v dalších sortimentních kategoriích. Tedy především těch, kde je zboží skutečně rychloobrátkové a musí se spotřebovávat v rámci dní. Jde o maso a ryby, chlazené produkty a nebalené pečivo.

Prodej těchto potravin krátce před datem spotřeby začal Lidl testovat na několika svých prodejnách. Nastavil pro ně paušální ceny, které činí 25, 10 a 5 korun. Vytváří pro ně také speciální slevové kousky, kde vždy najdete produkty za tyto ceny, které je třeba rychle spotřebovat.

Foto: Shutterstock

Losos za dvacku

Jak se ukazuje, zákazníci budou moci s těmito slevovými koutky opravdu hodně ušetřit, a to právě v kategoriích, kde se v poslední době hodně zdražovalo. Například oblíbený losos je pro mnohé rodiny v současné době těžko dostupný. Ovšem v takovémto koutku ho můžete najít ve 300gramovém balení za cenu 25 korun. Ano, datum spotřeby je ještě ten samý den, ale to se dá zvládnout.

Lidl si, kromě důrazu na omezení plýtvání, zjevně bere příklad z dnes velmi oblíbených “zlevněnek”, tedy prodejen, ve kterých se prodává právě zboží krátce před nebo dokonce po expiraci, a to pochopitelně s výraznou slevou.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
8 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Petr
Petr
1 rok

Lidl právě objevil, to co už roky funguje ve větších obchodech (například Tesco, Kaufland….), radujme se…..

Jerry
Jerry
1 rok

Narode cesky, boze, jak hluboko jsi klesl!!!!

Alzbeta
Alzbeta
1 rok

To je super! Jen u Lidlu se bojim u masa a ryb. Velmi casto se mi stava, ze maso zavani uz 3 dny pred datem spotreby, natoz v ten den. Takze tehle polozce se vyhnu. Aby to nebylo tak, ze clovek koupi losossa za 25 kc, ten bude total smrdet a cloveku pak bude trapne jit za 25kc neco reklamovat. Takze duverovat ale proverovat;)) jinak strategie samozrejme szper ve vsech smerech.

Honza
Honza
1 rok
Reply to  Alzbeta

Mohl jen potvrdit.

Lukáš
Lukáš
1 rok
Reply to  Honza

Hlavně ta bachratá co tam užírá z regálů v Kyjově

Viera
Viera
1 rok
Reply to  Alzbeta

Přesně tak. Osobní zkušenost s masem ( kuřecí stehna) koupila jsem dva balíčky se stejným datem spotřeby. Doma v lednici dva dny s tím, že datum spotřeby byl ještě tři dny. Jeden balíček v pohodě a druhý nechutně zkažený.

Aster
Aster
1 rok
Reply to  Viera

Měla jste to maso podle zdejšího návodu usušit 😀

Mirajz
Mirajz
1 rok
Reply to  Alzbeta

Nedivte se. Ja nakupuji v Lidlu vse vcetne naradi. Vyhybam se masu, jakemukoliv. Stejna zkusenost. Dodavatel Babiš. Obzvlaste kure druhy den v lednici smrdi !!!