Máte dostatek serotoninu? Pokud ne, je třeba ho zvýšit

Nedostatek serotoninu se může negativně podepsat nejen na kvalitě vašeho spánku, ale nepříznivý dopad může mít i na váš sexuální život či výkony, které podáváte v zaměstnání. Velmi jednoduše řečeno se serotonin určitým způsobem podílí na všem, co děláme, proto jeho nedostatek určitě není radno podceňovat a brát na lehkou váhu.

Co je serotonin?

Na začátek pár slov k tomu, co to serotonin vlastně je a k čemu v našem těle slouží. Serotonin je hormon nervové tkáně, jehož název je odvozen se slovíček “sérum” a tonus” neboli napětí. Byl objeven v roce 1935 v krevní plazmě a za jeho objev můžeme vděčit vědci italského původu Vittoriovi Erspameremu.

Jedná se o biologickou látku, která se vytváří z aminokyseliny tryptofanu. Nachází se v nervovém systému, krevních destičkách a buňkách trávicího traktu. V našem těle má hned několik úkolů: ovlivňuje spánek, paměť, naši náladu, má vliv na chuť k jídlu i skutečnost, v jaké míře vnímáme bolest.

Proč vzniká nedostatek serotoninu?

Nedostatek serotoninu v těle se může projevit mnoha způsoby. Nejčastějším důvodem jeho malého množství je jeho nízký obsah v potravě, kterou přijímáme a zároveň i nedostatek slunečního světla – není se tak čemu divit, že se nedostatek serotoninu u lidí vyskytuje především v zimních měsících, kdy je sluníčka jen poskrovnu.

Jak se projevuje?

Jak jsme již zmínili výše, nedostatek serotoninu se u každého z nás může projevit trochu jinak. Velmi častými projevy jsou změny nálad, objevují se pocity deprese a úzkosti, mezi časté projevy patří i strach, podrážděnost nebo poruchy spánku. Lidé s nedostatkem serotoninu mají větší sklony k útočnosti a přejídání.

Jakými způsoby lze serotonin doplnit?

Dobrou zprávou je, že serotonin lze tělu doplnit a to hned několika způsoby:

  • pravidelně cvičte
  • zajistěte si dostatek slunečního světla, je-li to možné
  • zařaďte do svého jídelníčku rajčata, vajíčka, luštěniny, lososa, ořechy
  • hodně spěte

Mohlo by vás zajímat

loading...

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.

7
Komentujte

avatar
2 Komentářová vlákna
5 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
5 Autoři komentářů
Jirka 69husitaEliška VeisováLuděkEva Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
Upozornit na
husita
Host
husita

nedostatek serotoninu resim 12ti stupnovem pivem slivovici 52stupnu a moravskym uzenym a neni co resit jsem totiz z jizni moravy zaplat panbuh hezky vecer

Jirka 69
Host
Jirka 69

husito kečáš

Eva
Host
Eva

Vše co se doporučuje z jídel jiný autor zamítá jako nevhodnou stravu. A jak můžete hodně spát, když prostě neusnete? To jsou zase knížecí rady.

Luděk
Host
Luděk

sex sex sex to pomáhá

Eliška Veisová
Host
Eliška Veisová

Máte 110 % pravdu,opět rady pro kočku.

Jirka 69
Host
Jirka 69

ahoj Eliško.samozřejmně má Luděk svatou pravdu.ten samý problém je obezita.vsě se zakládá na látkové výmněně.většiná lidí má látkovou výmněnu oslabenou.tento problém řeší jenom akupresůra chodidel.je to běh na dlouhou trať.zdravím

Jirka 69
Host
Jirka 69

aho Evi.dej na Luďka.skutečně sex uklidňuje mozek.ten samý problém řeší akupresůra chodidel.

Loading...