Nedaří se vám zhubnout? Toto je možný důvod zaseknuté ručičky na váze

Přemýšlíte, proč vaše váha neustále narůstá, ačkoliv si vybíráte zdravé potraviny? Problémem může být kolísání hladiny cukru v krvi. Prudké výkyvy vás nutí sníst mnohem větší porci jídla.

Neodbytný pocit hladu

Stává se vám, že najednou dostanete tak neodbytný pocit hladu až se vám téměř točí hlava? Přepadává vás chuť na sladkosti a tučná jídla? Pak je možné, že trpíte na prudké poklesy hladiny cukru v krvi. Tyto výkyvy vás nutí konzumovat mnohem větší množství jídla. Pochopení zmíněného procesu vám pomůže upravit hubnutí a příjem stravy tak, aby k náhlým poklesům hladiny cukru nedocházelo.

Při hubnutí důležité vědět, jak funguje váš metabolizmus, zda vám stačí 3 vydatná jídla denně nebo jestli musíte jíst mnohem častěji.

Kdy cukr v krvi kolísá

Hladina cukru v krvi naroste po konzumaci jídla a je zvýšená v první dvou až čtyřech hodinách. Poté by měla začít klesat, avšak pomalým tempem. U některých osob je pokles hladiny cukru natolik prudký, že tělo začne žádat nový přísun stravy. Takové osoby jsou náchylnější k tomu, aby konzumovaly mnohem vyšší počet kalorií během dne.

Problém nesouvisí s obezitou

Prudkým poklesem hladiny cukru v krvi netrpí jen obézní osoby. Problém se může týkat všech, bez ohledu na věk, pohlaví nebo BMI. Neodbytným pocitem hladu trpí i velmi štíhlé osoby.

Foto: Shutterstock

Jak hubnout s ohledem na hladinu cukru v krvi

Vzhledem k tomu, že k poklesu hladiny cukru v krvi může dojít už za 2 hodiny, je třeba rozdělit jídlo do více porcí během dne. Bude se jednat o opravdu drobné porce a osoby mají pocit, že jedí bez ustání. Zároveň je třeba vyhýbat se potravinám sladkým a tučným, ty zvyšují hladinu cukru prudce. A kde je prudké zvýšení, nastává i prudký pád.

Vybírejte si potraviny s nízkým glykemickým indexem, které uvolňují cukr do těla postupně. Příkladem může být hnědá rýže, ovesné vločky nebo tmavé těstoviny. Neodbytnou chuť na sladkosti nahraďte ovocem, ořechy nebo sušeným ovocem.

Foto: Shutterstock, zdroj: Healthline

Autor: Veronika Majerová

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.