Opakovaný problém u masa z Lidlu. Kdy se to zlepší?

Mohlo by se zdát, že v České republice panuje už poměrně vyspělá kultura nakupování a že mezi zákazníky, obchodníky a dodavateli panuje rovnocenný vztah, kdy se nikdo nebude pokoušet záměrně klamat druhou stranu.

Něco tomu chybí

Ostatně, na trhu existuje silná konkurence, a pokud by některý z prodejců selhával, mohou se zákazníci obrátit jiným směrem. V případě tohoto příběhu se tak ale dosud nedělo. Zjevně proto, že nebyl dostatečně zdůrazňován. Navíc v posledních týdnech dostal novou linku.

O co jde? Je to vlastně docela neuvěřitelné, obzvlášť v dnešní době. Ale obchodní řetězec Lidl se českým zákazníkům neustále snaží prodávat přinejmenším jeden produkt, který pravidelně nesplňuje kvalitativní kritéria. Opakuje se to prakticky rok co rok. A zřejmě by to bylo ještě častější, kdyby kontroly Státní zemědělské a potravinářské inspekce byly častější.

Poprvé jsme pochybení u výrobku, který nese název Chalupářské vepřové maso a prodává se pod privátní značkou Pikok, zaznamenali v květnu roku 2018. Tehdy inspekce konstatovala masivní nedostatky u tohoto produktu a ještě sesterského Sedláckého vepřového masa. Dobové informace přitom jednoznačně ukazují na to, že nešlo o pochybení v rámci jedné šarže. V jeden moment se nashromáždily prohřešky hned u pěti šarží, jejichž datum minimální spotřeby dělilo období půl roku. Z toho by se dalo usuzovat, že šlo o dlouhodobé porušování kvality výrobku.

O co šlo? Ve výrobku jednoduše nebylo dost masa. V jednom případě obsahoval produkt namísto deklarovaných 89 % vepřového masa pouze 67,5 % této suroviny. To už je masivní rozdíl.

Tím to ale nemělo skončit. Lidl sice snížil požadavky na svého polského dodavatele a na výrobku začal deklarovat pouhých 80 % masa. V březnu roku 2019 se ale opět ukázalo, že ani tuto normu nedokáže naplnit. V několika šaržích se opět objevilo podstatně méně masa.

Foto: Shutterstock

Po klidu opět návrat starých pořádků

Pak byl nějakou dobu klid, protože roky 2020 a 2021 byly obecně náročné a je možné, že inspekce neprováděla tolik kontrol. Jenže máme tu rok 2022 a z hlediska Lidlu návrat ke standardu. Píše se květen a inspekce v Chalupářském vepřovém mase opět objevuje výrazně nižší podíl masa, než jaký je deklarován.

Všechny historické případy skončily pokutou. Dá se to očekávat i u toho aktuálního. Přesto Lidl ve své praxi neustále pokračuje. Těžko si představit, že by takový gigant nedokázal sjednat u svého dodavatele, který je na něm pravděpodobně dosti závislý, nápravu.

Pravděpodobnější variantou tedy je, že k šizení dochází záměrně a že z pokut Státní zemědělské a potravinářské inspekce si Lidl těžkou hlavu nedělá. Zřejmě mu za to šizené maso prodávané Čechům ve velkých objemech stojí.

Foto: Shutterstock, zdroje: Podnikatel, Aktuálně, SZPI

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
6 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Blazena
Blazena
1 rok

Tam už dávno nechodím a už ani do Kaufu, je to jedna firma.. Prošlé zboží a hnus

Krvelačný Král
Krvelačný Král
1 rok

Je to hnus takhle nalákat lidi na nějaké falešné slevy a přitom je to úplně jinak vedení Lidlu by se měl stydět prasata špinavý.

Krvelačný Král
Krvelačný Král
1 rok

Můj názor je že do lidlu už chodím jen když z principu a na rychlo co se týče obsluhy to je děs. Na každém Lidlu je mnoho pokladen ale pokaždé vidím že funguje pouze 3 pokladny a to ještě jak kdy. Zákazník po ohlášení že se otvírá nová pokladna tak čeká až se někomu vůbec uraci přijít a to někdy trvá třeba i půl hodiny. Co se týče zeleniny to je katastrofální napriklad Lidl Křižíkova mají tam jahody které tam jsou nahnile a každý kolem chodí hlavně vedoucí a nikdo s tím nic nedělá je jim to u prdele. Co… Číst vice »

Karel
Karel
1 rok

Nepiš blbosti, nicemu si tím nepomůžeš. 🤣

Hana
Hana
1 rok

Okradla mě na pokladně nauctovala zboží, které jsem neměla, kdybych měla sebou brýle,tak by se to nestalo

Vladimír
Vladimír
1 rok

Ano do Lidlu nechodím a reklama v televizi,kde pečou z českého mouky, českého droždí , které se zde 26 let nevyrábí vždyť to je podvod sprostá lež a pan Vašut se jim k tomu propůjčil. Rozpékají zmrazené plné kdoví čeho aby to fungovalo, hanba takovému řetězci