Objednala jsem z Bonami konferenční stolek. Dorazil paskvil, firma nereaguje

Konferenční stolek jsem vybírala opravdu dlouho. Prošla jsem několik kamenných prodejen, ale žádný se mi tak docela nelíbil. Asi jsem příliš vybíravá, ale nakonec jsem se musela podívat na internet, přestože touto cestou jsem zpočátku jít nechtěla. Jsem ze staré školy a ráda si před nákupem věci osahám a vidím, jaké doopravdy jsou.

Naleštěná bída

Široká nabídka internetových prodejců mě ale přeci jen zlákala. Zalíbil se mi obchod Bonami, který má moc hezké webové stránky a působil po všech stránkách profesionálně, což se o řadě konkurentů říct nedalo. Vzbudil tak mou důvěru, a přestože ceny jsou dosti vysoké, nakonec jsem si zde konferenční stolek vybrala.

První háček byl v tom, že konferenční stolek Skull, jak se tento kousek nábytku jmenuje, nebyl na skladě. Smířila jsem se z nejzazším termínem dodání, který měl být na konci září, tedy asi měsíc a půl od objednání. Když už jsem si konečně vybrala stolek, který se mi líbí, tak si na něj zkrátka těch šest týdnů ještě počkám, řekla jsem si.

Bonami si dává na čas

Když už se termín dodání začal neúprosně blížit, informovalo mě Bonami o tom, že nestíhá a že objednávka bude mít dva týdny zpoždění. Byla jsem zklamaná, ale nedalo se nic dělat – kvůli tomu už objednávku rušit nebudu.

Po oněch dvou týdnech mě obchod Bonami skutečně informoval o tom, že zboží předává dopravci. Začala jsem se těšit, že za pár dní bude stolek doma. Jenže dopravce se ukázal být zcela nekompetentní, a protože mu Bonami nepředalo číslo popisné, rozhodl se nedodávat, aniž by se vůbec obtěžoval ozvat. Kontaktovala jsem tedy zákaznickou podporu obchodu, která údajně vše urgovala, ale asi ne moc vehementně, protože se nic nedělo. Nakonec bohorovně odpověděla, že zásilku nemusím přebírat a že se vrátí do skladu. Pak by mi měly být vráceny peníze. Jenže to už jsem čekala téměř tři měsíce!

Nakonec se stal asi zázrak, protože dopravce jednoho dne v 6:00 (!!!) skutečně zavolal a lámaně se doptal na kompletní adresu. Pak opravdu zavezl.

Bonami dodalo naprostý paskvil

Mohlo by se zdát, že martýrium končí. Jenže to by asi nebylo Bonami, aby si nepřipravilo pár dalších nepříjemných překvapení. Po rozbalení stolku jsem zjistila, že není v dekoru, který je nafocený na stránkách obchodu, ale je mnohem tmavší. Lamino bylo také na několika místech promáčknuté. Byla už jsem ale tak zoufalá, že jsme se s manželem přesto dali do skládání. To však skončilo přibližně po pěti minutách, protože jsme záhy zjistili, že do stolku někdo zapomně udělat příslušné otvory na vruty.

Asi bychom si do ruky mohli vzít vrtačku a baj voko se pokusit práci výrobce dodělat. Ale to už mi vážně ruply saze. Stolek, za který Bonami žádá nemalých 3799 Kč, přijde poničený, nepřipravený ke složení a ještě v jiném dekoru! No kde to jsme? Předpokládám, že obchod si účtuje tak nekřesťanské marže za to, aby poskytl kvalitní službu a vše bylo v pořádku. Jenže se děje přesný opak.

Kontaktovala jsem tedy podporu Bonami, jak hodlá tento problém řešit. Slečna se na půl pusy omluvila, byť asi sama nevěřila, že vše popsané se skutečně stalo. V zásadě nenabídla nic jiného než svoz a následné vrácení peněz. Znechucena jsem na to tedy přistoupila.

Svoz v objednaný den nedorazil. Bonami už nereaguje.

Překvapuje to ještě někoho?

Na internetovém portálu Zboží.cz má Bonami vypovídající hodnocení 28 %. Nedivím se.

Autor: Lucie Proutková

V mládí jsem často trpěla zdravotními problémy. Lékaři mi moc kloudného neporadili, ale zato předepisovalo jeden lék za druhým. Nakonec jsem se rozhodla poradit si sama zdravějším životním stylem. A ono to vyšlo - tak ráda poradím druhým.