Potraviny, které rychle vyčistí tepny. Chrání tak před infarktem a mozkovou mrtvicí

Tepny se mohou vlivem nezdravého životního stylu zanášet a postupně ucpávat. Pokud jim nebudete věnovat pozornost, může být jen otázkou času, kdy se o slovo přihlásí některá z civilizačních chorob. Existuje ovšem hned několik potravin, které takovému procesu zamezují a udržují tepny zdravé. Pokud je zařadíte pravidelně do svého jídelníčku, můžete se těšit z pevného zdraví.

Česnek pro každou příležitost

Česnek si můžete přikrajovat k pečivu s uzeninou, vyvařit jej v polévce nebo jím zpestřit běžný pokrm, jako jsou například omáčky. Má sice silné a pro někoho nepříliš vábné aroma, dokáže ale organismus perfektně vyčistit. Tepny jsou díky jeho složení dokonale vyčištěny. Je však třeba ho konzumovat pravidelně, aby se dostavil požadovaný výsledek.

Foto: Shutterstock

Do polévky kromě česneku přidejte také luštěniny a do salátů také lněná semínka, avokádo a ořechy. Taková kombinace je přímo balzámem na ucpané cévy.

Alespoň dvakrát týdně si dopřejte rybu

V našem prostředí bohužel nemáme tak jednoduchý přístup k rybám, a to se bohužel projevuje na kvalitě našeho zdraví. Rybí tuk můžete dočasně konzumovat jako doplněk stravy, ale lépe pro své zdraví uděláte, pokud si několikrát za týden dopřejete lososa nebo tuňáka. Jeho složení totiž dokáže snížit riziko infarktu.

Foto: Shutterstock

Exotika ve vaší kuchyni

Pokud regály s exotickým ovocem míjíte a spoléháte především na místní zeleninu a ovoce, možná děláte chybu. Plody, jako je granátové jablko nebo kaki jsou totiž bohatým zdrojem vitamínů a minerálů. Chlubí se také výraznými antioxidačními účinky. Takové ovoce proto dokáže pečovat o naše tepny a udržovat v nich zdravé prostředí.

Využijte jarních potravin

Mnoho lidí před Velikonocemi drží půst, ať už z náboženské tradice nebo proto, že chtějí svůj organismus po dlouhé zimě vyčistit. K tomu jsou ideální zelené potraviny, jako je například chřest. Můžete jej konzumovat v syrovém stavu, ale zařadit ho například i do grilovaných pokrmů. Látky v něm obsažené, například vitamín B1, B2 a K, pečují o zdraví kardiovaskulárního systému a pročišťují tepny.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Hotovcová

Zdravý životní styl a objevování nových receptů je něco, co ji vždy naplňovalo, a proto se zde s vámi dělí o své poznatky.