Tyto potraviny způsobují těžké záněty v těle. Dejte si pozor na běžné věci

Existuje velké množství potravin, které podporují záněty v těle. Každý z nás se čas od času s nějaký zánětem setká. Ať už jde o zánět dutin, zánět močového měchýře nebo zánět středního ucha. Záněty mohou bohužel ve svém důsledku vést i k vážnějším onemocněním, proto se je nevyplatí podceňovat. Existují potraviny, které záněty v těle přímo způsobují, nebo je přinejmenším podporují. Které to jsou?

Cukr

Nejen cukry, ale i umělá sladidla. Jsou pro náš organismus velmi škodlivé. Přitom vysadit bílý cukr a umělá sladidla je to nejmenší. V mnoha jídlech je můžeme snadno nahradit medem nebo ovocem, a někde dokonce nejsou vůbec potřeba. Vyřazením cukrů ze stravy zvýšíme naši šanci, že se do budoucna vyhneme cukrovce.  

Lepek

O nic lépe na tom není lepek. Lidé, kteří se museli zcela vzdát konzumace lepku z důvodu intolerance nebo alergie. Omezením lepku ve stravě pro sebe ale uděláte hodně i v případě, že jste zcela zdraví. Dnes je již na výběr velké množství bezlepkových produktů, včetně pečiva nebo těstovina není nic snazšího, než je vyzkoušet. Nebo zařazujte občas do jídelníčku přirozeně bezlepkové potraviny, jako jsou jáhly nebo pohanka. Tělo vám poděkuje.

Foto: Shutterstock

Oleje z kukuřice, řepy nebo sóji

Jde o vysoce zpracovávané potraviny, ve kterých je bohužel nezdravý poměr Omega-3 a Omega-6 mastných kyselin.  Z toho důvodu je vhodnější je nahradit výrobky, kde převažuje Omega-3. Případně zvolit zdravější olej, nejlépe vychází olivový. Pokuste se tedy klasické levné oleje vynechat, případně je olivovým olejem nahradit.

Mléko

Jde o další potravinu, která může způsobovat problémy a záněty v těle. Ačkoliv nemusíte být na mléko přímo alergičtí, tak vám mohou mléčné výrobky způsobovat problémy. Navíc mnoho lidí trpí intolerancí, aniž by to věděli. Můžete bolesti hlavy, kožní vyrážky, nebo vás trápí třeba nadýmání. Po vysazení mléčných výrobků může řada příznaků odeznít. Pokud se bez mléka neobejdete, vyzkoušejte rostlinnou alternativu – kokosové, sójové nebo mandlové. Vyzkoušejte tyto změny v jídelníčku a vaše tělo změnu jistě zaznamená.

Foto: Shutterstock, zdroj: Thenationalnews

Autor: Kristýna Lorencová

Redaktorka serveru AAzdravi.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Iris
Iris
4 měsíců

No, vzhledem k tomu, že mi mléko (syrové) žádné problémy nepůsobí – a to ani kozí ani kravské – budu ho v klidu a s chutí pít dál 🙂
A jelikož cukr ani sladkosti nejím (nemám to ráda) a z pečiva jím jen chléb, a to ještě málo, dám si tedy o to více mléka.