Prevence vzniku demence – co skutečně pomáhá?

Prevence vzniku demence se rozhodně netýká pouze starších lidí. Většina z nás žije v přesvědčení, že demence je problém, který postihuje především lidé v letech. Pravda je ale taková, že tímto ošklivým onemocněním, které dokáže od základu změnit život jak samotnému pacientovi, tak i lidem v jeho okolí, mnohdy trpí i mladí lidé.

Jaká je prevence vzniku demence?

Možná se nyní potutelně usmíváte, jak pěkně se to rýmuje, přitom na demenci vůbec nic k úsměvu není. Podle statistik trpí tímto onemocněním cca 20 % lidí starších 65 let. Mezi nejčastější příznaky demence patří například poruchy soustředění, problémy s orientací v prostoru, problémy s rozhodováním nebo zapomínání.

Jestliže se chcete udržet v kondici a snížit riziko, že i u vás jednoho dne stařecká demence propukne, pak byste se ve svém vlastním zájmu měli zaměřit na možnosti prevence vzniku demence. My pro vás pár tipů máme, tak je můžete vyzkoušet. Za to přece nic nedáte, nebo snad ano?

Tip první: stravujte se zdravě

Jak jste na tom se skladbou vašeho jídelníčku? Konzumujte převážně zdravá jídla a zhřešíte jen občas? Nebo je to u vás spíše naopak, takže většinu vaší stravy tvoří polotovary, jídla z rychlého občerstvení, brambůrky a smažené pokrmy? Měli byste vědět, že zdravá a vyvážená strava je jedním ze způsobů, jak snížit riziko vzniku demence.

Tip druhý: procvičujte mozek

Mozek je bezesporu jedním z nejdůležitějších orgánů v našem těle a bohužel zároveň i příčinou, proč lidí trpí demencí. Když svůj mozek dostatečně netrénujete, pak dochází k odumírání mozkových spojení, kterých v mozku probíhají miliony. Proto se snažte svůj mozek neustále procvičovat, ať už hraním logických her, luštěním sudoku, řešením hádanek nebo čtením knih.

Tip třetí: dopřejte tělu vitamíny

I vitamíny jsou pro naše tělo a zdraví cekově velmi důležité, proto byste měli dbát na jejich dostatečné množství a pravidelný příjem. Důležité jsou především vitamíny E a B12.

Další způsoby prevence vzniku demence:

  • omezte alkohol
  • nekuřte
  • věnujte se aktivnímu pohybu
  • komunikujte s lidmi okolo vás
  • poslouchejte hudbu

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.