Prevence vzniku demence – co skutečně pomáhá?

Prevence vzniku demence se rozhodně netýká pouze starších lidí. Většina z nás žije v přesvědčení, že demence je problém, který postihuje především lidé v letech. Pravda je ale taková, že tímto ošklivým onemocněním, které dokáže od základu změnit život jak samotnému pacientovi, tak i lidem v jeho okolí, mnohdy trpí i mladí lidé.

Jaká je prevence vzniku demence?

Možná se nyní potutelně usmíváte, jak pěkně se to rýmuje, přitom na demenci vůbec nic k úsměvu není. Podle statistik trpí tímto onemocněním cca 20 % lidí starších 65 let. Mezi nejčastější příznaky demence patří například poruchy soustředění, problémy s orientací v prostoru, problémy s rozhodováním nebo zapomínání.

Jestliže se chcete udržet v kondici a snížit riziko, že i u vás jednoho dne stařecká demence propukne, pak byste se ve svém vlastním zájmu měli zaměřit na možnosti prevence vzniku demence. My pro vás pár tipů máme, tak je můžete vyzkoušet. Za to přece nic nedáte, nebo snad ano?

Tip první: stravujte se zdravě

Jak jste na tom se skladbou vašeho jídelníčku? Konzumujte převážně zdravá jídla a zhřešíte jen občas? Nebo je to u vás spíše naopak, takže většinu vaší stravy tvoří polotovary, jídla z rychlého občerstvení, brambůrky a smažené pokrmy? Měli byste vědět, že zdravá a vyvážená strava je jedním ze způsobů, jak snížit riziko vzniku demence.

Tip druhý: procvičujte mozek

Mozek je bezesporu jedním z nejdůležitějších orgánů v našem těle a bohužel zároveň i příčinou, proč lidí trpí demencí. Když svůj mozek dostatečně netrénujete, pak dochází k odumírání mozkových spojení, kterých v mozku probíhají miliony. Proto se snažte svůj mozek neustále procvičovat, ať už hraním logických her, luštěním sudoku, řešením hádanek nebo čtením knih.

Tip třetí: dopřejte tělu vitamíny

I vitamíny jsou pro naše tělo a zdraví cekově velmi důležité, proto byste měli dbát na jejich dostatečné množství a pravidelný příjem. Důležité jsou především vitamíny E a B12.

Další způsoby prevence vzniku demence:

  • omezte alkohol
  • nekuřte
  • věnujte se aktivnímu pohybu
  • komunikujte s lidmi okolo vás
  • poslouchejte hudbu

Mohlo by vás zajímat

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.

9
Komentujte

avatar
6 Komentářová vlákna
3 Odpovědi ve vlákně
1 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
7 Autoři komentářů
JanaHanaJaroslavaHelena DuchkováKateřina Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Glosglober
Host
Glosglober

Ještě v této věci se dá dělat mnohé. Ale co dělat, když mozek v hlavě mnohým chybí ?

Josef Strnadel
Host
Josef Strnadel

K článku “Prevence vzniku demence.”
Tip druhý: Procvičujte mozek.
Znal jsem jednoho člověka, vzdělaného inženýra, majícího v zaměstnání vedoucí postavení, který se celý život vzdělával a činil by tak určitě i nadále, kdyby u něj zhruba v šedesáti létech nepropukla demence…
Takže nevěřím na nějaké procvičování mozku. Koho tato nemoc postihne, ten už prostě nemá co procvičovat.

Helena Duchková
Host
Helena Duchková

Dobrý den.Pane Josefe Mám Rs a je to strašné.Máte velikou pravdu není co procvičovat !!!
toupit do diskuze…

Kateřina
Host
Kateřina

To, co píšete, je sice hezké a chvályhodné, stravovat zdravě a vést zdravý životní styl je dobré. Nicméně, o příčině demencí to nic nevypovídá. Tato problematika je tak široká a vznik demencí většinou zatím neobjasněný, že Váš článek spíše jen mate lidi. Tady bych řekla: ševče, drž se svého kopyta.

Jaroslava
Host
Jaroslava

Můj bratr má dvě vysoké školy…pracoval jako výzkumný pracovník, takže mozek používal stále, ještě okolo 50 let si dodělával nějaký titul, samé učení, ap….. nikdy nekouřil a nepil alkohol, je štíhlý a jí zdravě, opravdu hodně zeleniny….žádné smažené, cukr léta nepoužívá…. přesto okolo 60 let u něj plíživě nastoupil Alzheimer…. který máme v rodině…. takže: Ať děláte , co děláte pokuď ho máte dostat, tak ho dostanete…. spíš by se mělo zkoumat co tu nemoc opravdu vyvolává a ne lidem radit takové blbosti, jak tak na to koukám – moje maminka na to také zemřela… starala jsem se o ní… Číst vice »

Hana
Host
Hana

Paní Jaroslavo, nebojte se, podle “mojí” (kdysi o tom mluvila moje babička) pavědecké teorie, většinou první dcera v rodině je po matce otce, první syn po otci matky. Není to tak vždycky, ale dost lidí znám, kde to sedí…

Jaroslava
Host
Jaroslava

Paní Haničko kéž byste měla pravdu, já jsem první dcera v rodině a maminka tatínka měla jiné potíže, ale Alzheimera ne. Bratr o kterém mluvím, je první syn takže tatínek maminky také Alzheimera měl…..Zažila jsem Alzheimera při péči o maminku, takže vím, jak je to hrozně beznadějná nemoc, to už na rakovinu přece něco je, často se jí podaří porazit….Alzheimera ještě nikdo neporazil…. maminka, taková hodná bytost, se nám proměnila v úplně jiného člověka, na kterého jsme museli dávat pozor 24 hodin denně a nakonec se z ní stal bezvládný hadříček….

Jaroslava
Host
Jaroslava

ještě musím připsat, že u maminky byl nástup Alzheimera až okolo 77 roku, možná proto, že měla ráda víno a při čtení knížek a luštění křížovek si ráda dala skleničku….dožila se 82 let.To bratr je zapřísáhlý abstinent a skoro vegetarián, Alzheimer se u něj začal plíživě objevovat už v šedesáti….

Jana
Host
Jana

můj dědeček si každé ráno dával chleba se špekem a štamprli slivovice a dožil se 90