Jak rozproudit lymfu, když nepomáhá změna jídelníčku?

Pokud jste se zaměřili na úpravu jídelníčku, ale lymfatický systém stále nefunguje správně, můžete vyzkoušet ještě další kroky. Sportovní aktivity jsou jednou z nejlepších možností. Ne každý pohyb však lymfu rozproudí správně, a proto je důležité znát základní pohyb. Pozitivního účinku dosáhnete také díky lymfatickým masážím, které si lze provádět v pohodlí domova pomocí správné techniky nebo u odborníků, kteří se rozproudění lymfy věnují profesionálně.

Zaměřte se na základní pohyb

Určitě vás překvapí a zároveň nadchne, že základním cvikem je obyčejná chůze. Není třeba navštěvovat na dlouhé hodiny posilovnu nebo běhat dlouhé tratě. Bohatě postačí, pokud si vyrazíte na delší a svižnější procházku. Lymfatické uzliny se totiž nacházejí v tříslech a podpaží, a proto k rozproudění lymfy stačí jen chůze. Lépe uděláte, pokud k chůzi přidáte také pohyb rukou, aby chůze byla energická a nevěnovala se jen uzlinám ve spodní části. Pokud máte sedavé zaměstnání, neváhejte se při jakékoli možnosti se projít. Místo výtahu použijte schody a o přestávce si dojděte pro kávu dál než k automatu.

Lymfatické masáže

Pokud se rozhodnete navštívit odborníka, uděláte svému tělu velkou službu. Masáž se provádí na několika místech po celém těle, a proto pokud vám vadí doteky cizího člověka například v tříslech, můžete si masáž vyzkoušet i sami doma. Začněte nejprve horní částí těla na hrudníku směrem k pažím, přesuňte se k lymfatickým uzlinám v podpaží a masírujte krouživými pohyby. Nakonec masírujte také celé nohy.

Sauna a koupel

Jestliže chcete lymfu rozproudit a zároveň relaxovat, začněte pravidelně navštěvovat saunu. Nezapomeňte se po sauně otužovat ve studené vodě a celý postup opakovat. Pro odvážlivce je také vhodná domácí metoda otužování ve sprše. Střídání studené a teplejší vody vám pomůže nejen s imunitou, ale také právě s rozprouděním lymfy. Nezapomeňte také, že velká část fyzických problémů pramení z psychického stavu, a proto než se rozhodnete sportovat a chodit do sauny, se zbavte také stresu a napětí. V tom vám pomůže meditace, jóga nebo jiné klidné cvičení.

Autor: Tereza Hotovcová

Zdravý životní styl a objevování nových receptů je něco, co ji vždy naplňovalo, a proto se zde s vámi dělí o své poznatky.