Snědli jste příliš mnoho cukru? Naučte se rychlou očistu organismu, která vše napraví

V dnešní době na vás svody v podobě nejrůznějších pochoutek čekají na každém rohu a je obtížné jim odolat. Bohužel se nezřídka stává, že sníme velké množství nezdravých potravin, zejména pak s obsahem cukru. Ten však může v takovém případě fungovat jako jed a organismus poškozovat. Čas se ale zároveň nedá vrátit, a tak je třeba podniknout kroky k nápravě.

Dejte si zeleninu a arašídové máslo

Zkonzumujte potraviny, které jsou bohaté na výživné látky a které odvrátí škody, které napáchal cukr.  Rafinovaný cukr ničí střevní bakterie, které tvoří vitamíny skupiny B. Odčerpává je, jelikož je spotřebovává pro svůj metabolismus. “Lžíce arašídového másla nebo hrst ořechů vám dodá zdravý tuk a bílkoviny,” tvrdí Jennifer Powell Weddigová, PhD, RDN, profesorka výživy na Metropolitan State University of Denver. “Nebo si dejte humus se zeleninou, které obsahují vlákninu, která pomáhá zpomalit absorpci jednoduchých cukrů.

Vyběhněte schody

Po množství cukru se budete cítit unavení a nejraději byste si ulehli. Vyhněte se tomu! Pohyb vám pomůže. Nemusíte se týrat v posilovně, stačí chůze po schodech nebo procházka. Studie v časopise Diabetes Care zjistila, že starší lidé, kteří chodili po dobu 15 minut po každém jídle, měli nižší hladinu cukru v krvi, než ti, kteří se procházeli po dobu 45 minut v pozdním dopoledne nebo před večeří.

Vypijte čaj s citronem

Zelený čaj a citrón jsou diuretika, což znamená, že strávíte více času na toaletě. I když tím přímo neodstraníte cukr z těla, zelený čas s citrónem přiměje krev, aby jej čerpala ledvinami rychleji. Nezapomeňte na pitný režim v podobě obyčejné vody, která zaplní žaludek.

Foto: Shutterstock

Plán snídaně na další den

Poté, co zhřešíte, měli byste si naplánovat vyváženou snídani na další den. Ideální je dopřát si snídani s vysokým obsahem bílkovin, středním obsahem tuku a nízkým obsahem sacharidů. Zkuste například. omeletu se zeleninou a plátkem celozrnného toastu, který můžete sníst s plátkem avokáda. Pozor však na kávu, která se na první pohled může zdát jako výborným životabudičem, ale může se v ní skrývat spoustu cukru. Obzvlášť, pokud upřednostňujete instantní kávu nebo jiné druhy jako cappucino a jiné krémové formy.

Zbavte se pocitu viny

Neobviňujte se neustále z toho, že jste podlehli. Možná to nakonec ani není tak špatné, jak si myslíte. Podle jednoho výzkumu byste museli přijmout až 3500 kalorií, abyste získali kilo tuku. Tolik má zhruba 44 čokoládových tyčinek. I když jste snědli spoustu cukrovinek, neznamená to automaticky, že hned přiberete. Studie z Nového Zélandu tvrdí, že lidé, kteří snědli čokoládový dort s pocitem viny, byli méně úspěšní při udržení si hmotnosti v porovnání s těmi, kteří ji brali jako oslavu nebo výjimečnou příležitost. Jídlo je třeba si užít a pomalu si ho vychutnat, jedině tehdy z něj budete mít větší uspokojení než ho jen rychle polykat. Jednou za čas je dobré osladit si něčím život.

Foto: Shutterstock, zdroj: The Healthy

Autor: Tereza Vávrová

Výživová poradkyně a dlouholetá autorka článků se zdravotní tematikou.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments