Tak to ruplo. Prodavačka prozradila, jak obchodní řetězce okrádají Čechy. Už to nevydržela, je to síla

Pryč jsou časy, kdy zákazníci v České republice milovali chození do obchodních řetězců a nakupování v nejrůznějších slevách. V posledních letech ale vyšlo na povrch, jak moc nahrané to celé bylo. V podstatě se tu uměle navýšily ceny potravin, aby se z nich potom mohlo citelně zlevňovat. Kdo přitom potom vyjel za nákupy do Polska a Německa, bylo mu okamžitě všechno jasné, jelikož tam byly standardní ceny nižší než ty akční u nás.

Tohle se nedělá

To je ale jedna věc, kterou lze označit za obchodní rozhodnutí těchto řetězců, které jsou vesměs vlastněny zahraničním kapitálem. Ačkoliv tu byly například snahy o zakázání slevových akcí, na tomto poli se toho zřejmě příliš neodehraje.

Něco jiného je ale nepokryté klamání a okrádání zákazníků, k němuž ale také podle všeho dochází. Na celou záležitost upozornila Eva Ikomidu, která o tomto tématu napsala článek pro server Seznam Medium. V něm reprodukovala rozhovor s prodavačkou nejmenovaného řetězce, která jí nepokrytě přiznala, že výrobci potravin a řetězce vědomě zákazníky obírají.

Zákaznice přišla na samoobslužnou pokladnu, jelikož u té běžné byla fronta. Zážitek to ale nebyl kdovíjaký, jelikož pokladna hlásila jednu chybu za druhou.

Foto: Shutterstock

Úplně běžná věc

Problematické bylo zejména pečivo. Jak známo, po namarkování je třeba ho umístit do taškové zóny. Když to však dotyčná učinila, ozvalo se pravidelně pípání. To jí bylo nepříjemné, jelikož to pochopitelně přivolá prodavačku, která musí zasahovat. “K mému překvapení mi vysvětluje, že chyba není u mě. Pokladna mi to nebere, protože pekařský výrobek má málo náplně, a tak váží míň, než by ve skutečnosti měl,” uvedla zákaznice.

Prodavačka vše opravila jakoby se nechumelilo, ovšem žádnou slevu neposkytla. A tak přišel na řadu další pekařský výrobek v podobě dvou šátečků. Opět se ukazuje, že mají podváhu a prodavačka se tváří, že nejde o nic výjimečného.

Čtěte také: V Česku se rozjel nový obchodní řetězec s potravinami. Poloviční ceny a špičková kvalita od našich zemědělců. No konečně

Nakonec se přeci jen rozpovídala a přiznala, že tohle se děje neustále. Což ale také znamená, že dochází k neustálému šizení zákazníků. Ti dostávají výrobky s výraznou podváhou, ale musí platit plnou cenu. A jak jistě víte, právě pečivo v poslední době skutečně citelně zdražilo. Už to není jen tak. Třeba takový sladký šáteček stojí klidně 20 Kč. Za takovou částku už bychom si představovali, že bude pořádný a ne ještě ošizený.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments