Tesco zavedlo obrovskou změnu pro zákazníky. Češi jsou naštvaní, už tam nechtějí chodit

Musíme si připustit, že žijeme v období nemalých změn, které na nás budou mít velký dopad. Platí to jak o velmi důležitých věcech, tak i zdánlivých drobnostech, které však ve výsledku promění naše činnosti a rutiny. Jednou z nich je například oblíbené listování letáky, které obchody ještě donedávna ve velkém posílali na každou adresu.

Jedna éra končí

Každý si ještě dobře vzpomene, jak mu do schránky chodily doslova štosy letáků, a to jak od velkých obchodních řetězců, tak třeba i od menších prodejců. Všem se vyplatilo do nich investovat, jakkoliv lidé tvrdili, že je letáky otravují a rovnou je vyhazují. Realita ale zřejmě byla odlišná. A nakonec, našla se i spousta těch, kteří se k oblibě letáků přiznávali.

Zejména starší lidé si každý týden letáky poctivě vzali, pročetli a označili si položky, které si chtějí za zvýhodněnou cenu koupit. Následně všechny obchody koupili a pořídili nákup s výraznou slevou. Pochopitelně můžeme polemizovat nad tím, zda se tento čas nedal strávit přeci jen lépe, ale tak už to zkrátka bylo.

Možná jste si ale všimli, že se od papírových letáků v poslední době ustupuje. Už jich nechodí zdaleka tolik, ale pravdou je, že velké obchodní řetězce si je pořád držely. Ale i to se teď mění. Například Tesco již oznámilo, že s papírovými letáky končí. Nahradí je systémem své klubové karty Clubcard, která patří k těm nejrozšířenějším v celé zemi.

Foto: Shutterstock

Zákazníci mají problém

Dává to smysl. Zatímco letáky jsou velmi špatně cílené a zabírají pouze tehdy, když se rozšíří masově, pomocí klubového programu může obchodní řetězce oslovovat každého zákazníka individuálně. Navíc snadno získá jeho data o tom, co, kde a jak často nakupuje, případně o co se zajímá. Tato data mají v dnešní době obrovskou cenu. Díky tomu může řetězec mnohem lépe cílit nabídky a zajistit si, aby u něj daný zákazník nakupoval častěji a více.

Tesco hovoří také o tom, že ukončením papírových letáků šetří životní prostředí, což je v dnešní době velké téma. Přiznejme si ale, že to nebude primární motivace. Pravdou spíše je, že tisk a distribuce letáků jsou příliš drahé a musí se každý týden platit znovu a znovu.

Někteří zákazníci si toho možná ani nevšimnou, ale jiným to velmi vadí. “Ano, letáky mi přestali posílat už asi před půl rokem. Volala jsem kvůli tomu dokonce na centrálu a tam mi řekli, že distribuci na moji adresu už neplánují,” říká paní Věra, která do Tesca hodí hlavně proto, že ho má nejblíže. “Leták jsem vždy pečlivě pročítala a plánovala nákupy. Teď vůbec nevím, co je v akci, musím to hledat až na prodejně.”

Paní Věra je sice majitelkou klubové karty, protože řadu slev by bez ní vůbec nemohla využít. Jenže nevlastní chytrý telefon, aby si mohla vše v klidu pročíst a využít individualizované nabídky slev.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
DoesItMatter?
DoesItMatter?
1 rok

Vitejte v 21.stoleti🤦‍♀️ donekonečna budeme plytvat papir na letaky, ktere lidi vecne jen vyhazuji bez toho aby si je vubec prohlidli.

Eva
Eva
1 rok

No já nevím,ale mě to pěkně štve a už tam nechodím i když to mám blízko a tak i moji známý a kamarádi.Ai,co lidi,myslím důchodce kteří emají internet????Když sem poslouchala lidi na zastávce,plno lidí tam přestalo chodit a chodit nebudou

Hana
Hana
1 rok

Tak teď mi došlo že slevová karta nás vlastně kontroluje