V Česku náhle zkrachoval populární obchod s potravinami. Jeho konec není hezký, zákazníky hodně naštval

Dlouhou dobu jednoznačně platilo, že na český trh se prakticky výhradně vstupuje s novými značkami. Naopak jen málokdo lukrativní tuzemský trh opouštěl. Obvykle se totiž ukázalo, že hlad po novinkách je skutečně velký a lidé si je rychle osvojili. Výdělky tak na sebe nenechaly dlouho čekat.

Vysoce konkurenční trh

Jedním z typických příkladů byl britský řetězec Iceland. Ten do České republiky vstoupil teprve před několika let. Mnozí experti mu nevěštili příliš zářnou budoucnost, protože je trh s potravinami v této zemi považován za nasycený a vysoce konkurenční. Je však otázkou, nakolik je to pravda, když teď obchodníci vesele zvyšují ceny potravin, aniž by to efekt konkurence nějak zvlášť řešil. Například v sousedním Německu funguje trh mnohem lépe a nárůst ceny tu není takový.

Ale zpět k Icelandu. Navzdory nepříznivým prognózám si ho Češi velmi oblíbili, protože přinášel trochu něco jiného než všichni ostatní. Vsadil na ve Velké Británii velmi oblíbený segment mražených potravin, které se u nás netěšily kdovíjaké pověsti. Dokázal je ale představit jako velmi zajímavou alternativu k těm čerstvým, a to jak cenovou, tak chuťovou.

Iceland tedy v Česku velmi rychle rostl a neustále přidával nové prodejny. Vše se ale změnilo v tomto roce, kdy jeho byznys začal zjevně haprovat. Nejprve si lidé stěžovali na často chybějící zboží, které měli v oblibě, aby vše následně nabralo rychlý spád a zanechalo za sebou nepěknou pachuť, kterou si značka Iceland za rámeček rozhodně nedá.

Foto: Shutterstock

Český provozovatel selhal

Provozovatel řetězce náhle uzavřel některé své prodejny, aniž by o tom zákazníky vůbec informoval třeba na internetových stránkách. Jiné prodejny ale dále běžely, avšak působilo to v nich jako u pověstného “snědeného krámu”. Důvodem byla skutečnost, že už se nedoplňovalo nové zboží, ale pouze doprodávalo to staré. Zároveň přestal fungovat oblíbený eshop řetězce.

Ačkoliv bylo zřejmé, kam to všechno směřuje, Iceland to nějakou dobu odmítal přiznat a jeho zástupci hovořili jen o jakési reorganizaci. Nakonec se ale ukázala pravda. Společnost skončila v insolvenci s téměř třemi desítkami milionů nezaplacených závazků. A to zejména vůči státu.

Podle některých informací stála za takto divokým koncem Icelandu v Česku skutečnost, že už ho nějakou dobu neprovozovala přímo mateřská společnost. Ta před časem předala licenci na provozování obchodů v této zemi jisté firmě s českými majiteli. Ti se přitom při správě byznysu neměli chovat zrovna ukázkově, a tak to dopadlo, jak to dopadlo.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
6 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš
Luboš
1 rok

Vlk se nažral akoza zůstala celá. Kdoví komu to skutečně patřilo.

Mirajs
Mirajs
1 rok

Ono to neni jen o potravinach. Pakuji se vsichni, a nejvice to bohati. Maji kapital, vyuzili pandemickeho stresu. Jj nenazranost svetem vladne. Asi zacni vyrabet rakve s trezorem. 🤣

Pepa
Pepa
1 rok

Kdyby zkrachoval COOP bylo by jen dobře

Jiří
Jiří
1 rok

Populární? Drahý, dobře jim tak.

Petr Xaver
Petr Xaver
1 rok

Oblíbený řetězec, který nikdo neviděl. To asi moc oblíbený nebyl.

Olé
Olé
1 rok
Reply to  Petr Xaver

Přesně, nikde jsem ho neviděl 😀